Hrvatska NEMIRNO NEBO

Stjuardese u petak štrajkaju

'Sto i šezdeset stjuardesa i stjuarda Croatia Airlinesa u petak u šest sati ujutro kreće u štrajk do potpisivanja po nas povoljnog kolektivnog ugovora. Žao nam je što će putnici imati neugodnosti, ali mi se ne borimo za veća prava nego za zadržavanje ovih postojećih' - najavili su iz Sindikata kabinskog osoblja zrakoplova, a njihov će postupak, čini se, ipak usporiti avionski promet u Hrvatskoj

Razlog štrajkanja stjuardesa i stjuarda je novi pravilnik o radu i odluka o dnevnicama i paušalima prema kojima se osnovna plaća želi smanjiti 10 posto, dnevnice za 30 posto, želi se ukinuti naknada za obroke, smanjiti broj dana godišnjeg odmora i naknada za bolovanje te ukinuti regres, jubilarne nagrade i solidarna pomoć. Voditeljica sindikata Suzana Artuković-Vuksan tvrdi da Uprava tvrtke nikad nije pokrenula pregovore s njima, nego su stavljeni pred gotov čin prihvaćanja njihovih uvjeta.

Prema sindikalnom izračunu, prosječna plaća kabinskog osoblja u rujnu 2009. iznosila je 5.364 kune, što je najniži prosjek u Croatia Airlinesu, dok je prosječna plaća u tvrtki iznosila 8.616 kuna.

S druge strane, uprava tvrtke tvrdi da je štrajk neopravdan te da su u višemjesečnim pregovorima pojasnili da je prijedlog smanjenje plaća od pet posto, dok su sva ostala prava zadržana, a neka su i dodatno poboljšana.

Leti samo 11 aviona?

Unatoč tome što u sindikatu tvrde da sve kabinsko osoblje ide u štrajk, prema Pravilniku, 20 posto kabinskog osoblja, odnosno njih oko 30, morat će raditi. Tako će, tvrde, prvog dana štrajka moći poletjeti avioni CA na 11 letova.

No, u slučaju produžetka štrajka svakog sljedećeg dana, zbog Pravilnika o odmoru osoblja, moći će poletjeti sve manje aviona. Prema novom redu letenja za 26. veljače koji je objavila uprava, Croatia Airlines će u petak obaviti 24 leta iz Hrvatske i 14 iz inozemstva.

Očito je da se nade još polažu u novi krug razgovora između uprave i sindikata koji bi se, kako neslužbeno doznaje Jutarnji, trebao obaviti sutra.

  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još