SKANDAL S ANKETAMA NA HRT-u

Huić: Nisam namještao za Josipovića, ali odlazim!

04.12.2009 u 17:01

Bionic
Reading

Davor Huić, vlasnik agencije Briefing povukao se iz kampanje i izbornog stožera Ive Josipovića kako bi zaštitio njegov integritet nakon skandala oko namještanja minutaže za predsjedničke kandidate na HTV-u

Nakon što je tportal objavio da je HRT naručio od agencije Briefing, kojoj je vlasnik Davor Huić član izbornog stožera Ive Josipovića, medijsku analizu prisutnosti predsjedničkih kandidata u informativnim emisijama HTV-a ('Dnevnik' i 'Otvoreno') u periodu od 1. listopada do 15. studenog, Huić se obratio medijima i najavio povlačenje iz kampanje.

'U želji da zaštitim integritet predsjedničkog kandidata SDP-a Ive Josipovića, u čijem stožeru radim kao savjetnik za odnose s medijima, ovim putem se povlačim iz kampanje. Ivo Josipović i njegov stožer nemaju nikakve veze s medijskom analizom koju je Briefing, tvrtka čiji sam direktor i 50-postotni vlasnik, napravio za račun HRT-a, time nehotice ušavši u sukob interesa', piše Huić.

Analizu je od Briefinga u ime HRT-a naručio ravnatelj HTV-a Blago Markota koji ju je prezentirao članovima Programskog Vijeća zajedno s istraživanjem agencije GFK-a koja je utvrđivala koliki je stupanj povjerenja građana u informacije u nekoliko televizijskih emisija i voditelja.

Naručio je analizu - Blago Markota (u sredini)

Unatoč tome što su rezultati analize bili za internu uporabu, oni su dospjeli u javnost, ali kako je novinarima bila dostavljena u kompletu s istraživanjem GFK-a, cijelo vrijeme se pretpostavljalo da ju je radila upravo ta agencija.

Pitanje je koje se logično nameće, nakon novih informacija, kako HRT raspolaže novcem poreznih obveznika kad se zna da je vlasnik agencije koja je radila analizu član stožera jednog od predsjedničkih kandidata, pa onda i objektivnost ankete dolazi u pitanje.

Nažalost, do odgovora od nadležnih s HRT-a nismo uspjeli doći, a za Huića cijela priča nije sporna jer je 'analiza napravljena objektivno i kvalitetno'.

Briefing je analizu izradio profesionalno i objektivno, bilježeći svako pojavljivanje ili spominjanje relevantnih kandidata u te dvije emisije, izraženo u sekundama.  Radi se o kvantitativnoj (metričkoj) analizi koja ne uključuje nikakvu prosudbu ili interpretaciju podataka', kazao je Huić koji smatra da mu cijelu priču podmeću iz stožera Milana Bandića, ali se unatoč tome nakon objave teksta u medijima iz kapmanje predsjedničkog kandidata SDP-a odlučio povući.

Podsjetimo, analiza je pokazala da je najviše prostora u navedenim emisijama HTV-a dobio Milan Bandić, a odmah iza njega bio je Nadan Vidošević, a na trećem mjestu našao se Josipović. Preračunato u kune, Bandićevo pojavljivanje, da se naplaćivalo po važećim tarifama, koštalo bi 1,6 milijuna kuna, Vidoševićevo 1,39 milijuna kuna, a Josipovićevo 1,28 milijuna.

Bandić je tada, reagirajući na rezultate istraživanja, kazao da su da nevjerodostojni te da su očito u njih uključeni i prilozi u kojima su protukandidati bili 'više zaokupljeni likom i djelom Milana Bandića, a manje svojim vlastitim programom'.