OTPORAN NA AFERE

Kalmeta 'preživio' sjednicu Vlade

03.12.2009 u 17:04

Bionic
Reading

Božidar Kalmeta preživio je još jedan dan u fotelji ministra mora, prometa i infrastrukture. Usprkos nekim najavama Vlada na današnjoj sjednici nije se očitovala o SDP-ovom zahtjevu za smjenu zadarskog ministra

Umjesto Kalmete, glavne teme su bile nadzorni odbori u javnim poduzećima, privatizacija brodogradnje, ali i plan održavanja i gradnje cesta do 2012. godine.

Glavnu riječ u potonjoj temi vodio je upravo Kalmeta, koji je istaknuo da će se u cestogradnju, uključujući i 2009. godine, upucati oko 14,4 milijarde kuna. Konačna svota mogla bi biti i milijardu kuna veća ako Vlada uspije ispregovarati nove izvore financiranja od EU banaka.

'Plan je realan i kao takav će biti realiziran', istaknuo je ministar prometa, nakon čega je i jednoglasno prihvaćen.

U sklopu plana, između ostalih su i dionica Račva – Ploče na autocesti Split – Dubrovnik (1,2 milijarde kuna), autocesta Zagreb – Sisak (1,3 milijarde kuna) i Podravsko – bilogorski ipsilon A13 i A12 (800 milijuna kuna).

Kosor zaštitila trudnice

Vlada je prihvatila amandman na novi Zakon o radu o zabrani noćnog rada za trudnice. Prihvaćanje amandmana prokomentirao je i nezavisni zastupnik Dragutin Lesar, koji se posebno zalagao za zabranu noćnog rada za trudnice i dojilje. 'Meni je drago da je netko nekome prosvijetlio pamet i da se vraća apsolutna zabrana noćnog rada trudnicama i dojiljama. Možda je razlog tome i što je neka od članica Vlade neposredno za to zainteresirana', šaljivo je prokomentirao Lesar. (Maja Šurina)

PROBLEMATIČAN VOZNI PARK

Premijerka Jadranka Kosor dala je rok od 15 dana svim ministarstvima da pripreme prijedloge za izmjenu zakonskih propisa kako bi se ubuduće članovi nadzornih odbora u javnim poduzećima birali putem javnog natječaja.

'Pozivam sve da se drže zacrtanih rokova. Nadam se da ćemo putem natječaja izabrati stručnjake koji će na pravi način obavljati dužnost u nadzornim odborima', istaknula je Kosor.

Premijerka je otkrila da je uputila pisma u javna poduzeća u kojim ih upozorava na korištenje službenih automobila, jer se, prema njezinim riječima, 'sad koriste svakako'. Moguća je čak i preraspodjela automobila između pojedinih tvrtki, i to tako da će ih dobiti oni koji imaju manjak u voznom parku.

'Zatražila sam na uvid sve menadžerske ugovore. Pomno ću ih pregledati i usporediti, a vjerojatno i smanjiti', najavila je Kosor.

DRUGI KRUG PRIVATIZACIJE BRODOGRADILIŠTA

Vlada je na današnjoj sjednici zadužila i Hrvatski fond za privatizaciju da pripremi dokumentaciju za drugi krug privatizacije brodogradilišta. Javni poziv za prikupljanje ponuda objavit će se 6. siječnja 2010. godine. Kao i u prvom krugu, koji je neslavno propao, na bubnju će se naći šest brodogradilišta: Uljanik, 3. maj, Brodotrogir, Brodograđevna industrija Spli, Kraljevica i Brodosplit-Brodogradilište specijalnih objekata Split.

PRAVOSUDNA AKADEMIJA I NADZIRANA SLOBODA

U Sabor Vlada je uputila i konačni prijedlog Zakona o pravosudnoj akademiji. Prema njemu nakon polaganja pravosudnog ispita, zainteresirani će se moći prijaviti na natječaj za prijam u Akademiju za suce ili zamjenike državnog odvjetnika. Kandidate će zatim izabrati peteročlano povjerenstvo, a daljnje školovanje će trajati dvije godine.

'Na taj način doprinijet ćemo jačanju neovisnosti pravosuđa, jačanju stručne izobrazbe ali imat ćemo i bolji izbor kandidata. Osim toga napredovat će se prema rezultatima rada', istaknuo je ministar pravosuđa Ivan Šimonović

Vlada je na sjednici donijela i Zakon o probaciji prema kojem će se za blaža kazne djela uvesti kazna nadzirane slobode. Time će se, uvjeren je ministar pravosuđa, smanjiti broj osuđenika u zatvorima, a uz to je sustav humaniji i društveno jeftiniji

Prema prijašnjim računicama s kojima je Šimunović izlazio u javnost jedan dan zatvora košta državu oko 300 kuna, a nadzirana sloboda je tri puta jeftinija.

ZAKON O VODAMA

Kabinet Jadranke Kosor u saborsku proceduru pustio je i prijedlog Zakona o vodama. Resorni ministar Božidar Pankretić naveo je kako se poseban naglasak dao na zaštitu izvorišta voda. Ukratko, spriječena je mogućnost privatizacije prava na vodni resurs.

'Voda je opće dobro i ne može biti ničije vlasništvo', rekao je Pankretić.

Zakonom se ukida i mogućnost za dodjelu koncesija za eksploataciju obnovljivih mineralnih sirovina, pijeska i šljunka, na područjima značajnim za vodni režim, a u svrhu prodaje na tržištu.

Pankretić je predstavio i prijedlog Zakon o financiranju vodnog gospodarstva koje se dijelom temeljiti na vodnim naknadama koje plaćaju korisnici voda, odnosno onečišćivači voda. Drugi dio sredstava naplaćuje se od vlasnika zemljišta i drugih nekretnina na slivnom području. Uglavnom, ne uvodi se niti jedna nova naknada osim što se djelomično dopunjuju namjene i način obračuna vodnih naknada.