Hrvatska MOĆNA MINISTRICA

Tajne veze Marine Matulović-Dropulić, IGH-a i HAC-a

Marina Matulović-Dropulić, ministrica zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva, kao i ministar Božidar Kalmeta, također ima velik utjecaj na rad Uprave Hrvatskih autocesta (HAC), ali je posljedice afera zbog kojih se njen kolega iz Vlade našao na udaru javnosti uporno zaobilaze

'Ne znam koliko vam je poznato, ali ministrica Marina Matulović-Dropulić 2004. je godine progurala Marija Crnjaka na čelo HAC-a. Nadalje, u Nadzornom odboru HAC-a sjedi Boris Ordulj, njezin najbliži suradnik dok je bila zagrebačka gradonačelnica', kazalo je novinarima Jutarnjeg nekoliko sugovornika, pojašnjavajući veze dosad nedodirljive Marine Matulović-Dropulić s poslovanjem i šefovima HAC-a.

Marina Matulović već šest godina obnaša dužnost ministrice graditeljstva i malo se govorilo o njezinoj ulozi u gradnji hrvatskih autocesta. Zadaća je njezina ministarstva izdavanje građevinskih dozvola, no poznavatelji situacije smatraju je jednom od najmoćnijih osoba u Vladi, piše Jutarnji. U proteklih šest godina samo ju je predsjednik Stjepan Mesić prozivao zbog sukoba interesa jer kao ministrica graditeljstva posjeduje dionice IGH-a.

Drugi je slučaj nedavna najava iz Antikorupcijskog odjela Europske unije (OLAF) da proučavaju prijave nekoliko europarlamentaraca o tome da hrvatsko ministarstvo graditeljstva sudjeluje u namještanju poslova prilikom gradnje autocesta. Te je navode Matulovićkino ministarstvo demantiralo na prilično neuvjerljiv način.

Svejedno, optužbe predsjednika Republike i informacije iz OLAF-a nisu ugrozile poziciju ministrice Matulović-Dropulić. Ivo Sanader jučer, kao ni Jadranka Kosor danas, o njoj nikada nisu kazali nijednu negativnu riječ. 'Sigurna je kao Gojko Šušak kod Franje Tuđmana', poručio je jedan od sugovornika Jutarnjeg opisujući njezin položaj kod Ive Sanadera, a čini se da nije drugačije ni kod Jadranke Kosor.

Najveći grijeh koji se Matulović-Dropulić stavlja na teret jest to što posjeduje 1497 dionica Instituta građevinarstva Hrvatske (IGH) te je time u jasnom sukobu interesa.

Ona je te optužbe odbacivala s indignacijom, tvrdeći kako je Ured za sprečavanja sukoba interesa utvrdio da tu nema ništa spornog.

U HAC je stigao i Boris Ordulj, i to na mjesto zamjenika predsjednika Nadzornog odbora. On je bio pročelnik Ureda za gradnju Grada Zagreba u vrijeme dok je Matulović-Dropulić bila gradonačelnica. Zanimljivo je da je i Ordulj jedan od dioničara IGH-a. I Crnjak je na čelo HAC-a došao kao šef osječke podružnice IGH-a te je vlasnik 800 dionica te tvrtke. Zbog te činjenice Dropulićkino inzistiranje na njegovom imenovanju moglo bi se protumačiti kao želja da utječe na neke poslove HAC-a.

U NO je imenovan još jedan zaposlenik IGH-a, Nikola Blagaić, djelatnik splitskog poslovnog centra IGH-a. U četiri godine mandata Crnjak je s IGH-om, gdje je na čelu tvrtke Jure Radić, a tadašnji šef NO-a bio je Petar Đukan, ugovorio poslove u vrijednosti 527 milijuna kuna. Poslovi nadzora vrijedili su 303 milijuna kuna, a projektiranja 224 milijuna kuna. Posljednji unosni posao IGH-a s HAC-om bio je ugovor o projektiranju 27 kilometara autoceste Dubrovnik - Doli, vrijedan enormnih 100 milijuna kuna, odnosno 370.000 kuna po kilometru. Ugovor je sklopljen s tvrtkom Rijeka projekt, a pripreman je u vrijeme Crnjakova mandata. Zanimljivo je da je IGH s državom sklopio ugovor o projektiranju nove nizinske pruge Rijeka - Zagreb, vrijedan 74,9 milijuna kuna. Ministrica Matulović-Dropulić tada je bila članica NO-a Hrvatskih željeznica. Je li i u kojem opsegu imala utjecaj na potpisivanje tih vrijednih ugovora, pitanje je koje se mora postaviti nakon otkrića o posljednjim malverzacijama u cestogradnji jer su unosni poslovi s HAC-om, Hrvatskim cestama i nekim drugim državnim tvrtkama znatno povećali cijenu dionica IGH-a.

Primjerice, samo u posljednje četiri godine cijena od 210 kuna po dionici IGH-a dosegla je vrtoglavih 12.000 kuna. Samo ove godine, bez obzira na recesiju i krizu, od dividende ministrica je zaradila 70 tisuća kuna. Predsjednik Mesić je prije nekoliko godina jednostavno objasnio stvari u hrvatskom građevinarstvu: IGH projektira, Konstruktor gradi, Dalekovod oprema, a Matulović-Dropulić daje građevinske dozvole.


  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još