ESKADRILA U PUNOM SASTAVU

Migovi ponovno lete, a zašto su uopće bili prizemljeni?

11.10.2016 u 17:24

Bionic
Reading

Eskadrila hrvatskih borbenih aviona MiG-21 uskoro bi ponovno mogla biti u punom sastavu od 12 aviona jer je njih pet, koji su prizemljeni od ožujka, u postupku vraćanja u operativnu uporabu

Riječ je o MiG-ovima evidencijskih oznaka 131, 132, 133, 134 i 135, od kojih su, prema informacijama koje je objavio portal Defender.hr, tri već vraćena u eskadrilu, dok se na avionima oznaka 132 i 133 prije vraćanja u eskadrilu, a zbog predugog stajanja, moraju zamijeniti neki dijelovi. Hrvatsko ratno zrakoplovstvo (HRZ) tako trenutno raspolaže sa šest aviona koji su u potpunoj operativnoj uporabi, dok su preostala četiri na redovnim pregledima i probama.

Pet aviona koji se vraćaju u eskadrilu bili su prizemljeni zbog istrage oko remonta i nabavke aviona iz Ukrajine. Riječ je o letjelicama koje su kupljene od Ukrajinaca i, uz sedam hrvatskih letjelica, remontirane u zavodu u Odesi, a za koje je postojala sumnja u nepravilnosti oko dogovaranja posla.

Žestoke rasprave po medijima, forumima i društvenim mrežama

Cijela priča oko prizemljenja tih aviona, ali i oko njihovog vraćanja u operativnu uporabu, od početka je nejasna i predmet je žestokih rasprava po medijima, internetskim forumima i društvenim mrežama, a optužbe idu od mita i korupcije kojima je prikriven loš posao u Ukrajini do prozivanja državnog vrha da je prizemljio avione iz političkih razloga, s obzirom na to da je posao u Ukrajini sklopljen i obavljen za vrijeme prethodne vlade Zorana Milanovića.

Ostaje nejasno zašto su uopće ti avioni bili prizemljeni jer su i ukrajinski i hrvatski stručnjaci, nakon iscrpnog testiranja svih 12 aviona, utvrdili da na njima nema nikakvih tehničkih nepravilnosti koje bi utjecale na letne sposobnosti ili sigurnost pilota. Nejasno je i zašto je prizemljeno samo njih pet, kad ih je s remonta u Ukrajini došlo ukupno 12.

Državno odvjetništvo još uvijek istražuje

Prizemljenje nije tražilo ni Državno odvjetništvo koje provodi istragu, s obzirom na to da se istraga vodi oko načina dogovaranja posla i eventualnog mita, a ne oko kvalitete obavljenog remonta ili ugrađenih dijelova. I konačno, nejasno je zašto je upravo sada odlučeno da se 'sporne' avione vrati u operativnu uporabu kad istraga još nije završena. Dakle, od donošenja odluke o prizemljenju do danas ništa se nije promijenilo, pa su ti avioni, ako je postojao valjan razlog za njihovo prizemljenje u ožujku, morali ostati prizemljeni.

U cijeloj situaciji najviše ispaštaju piloti koji, zbog nedovoljnog broja aviona, ne mogu ostvariti potrebne sate naleta, a nema nikakvih naznaka da bi se istraživalo je li odluka o prizemljenju aviona u ožujku bila opravdana.

Informacije o vraćanju pet aviona u operativnu uporabu pokušali smo dobiti od Ministarstva obrane, ali do zaključenja ovog teksta njihov odgovor nije stigao.