ŽELJKO MARUŠIĆ

Prometni stručnjak: Kako spriječiti ponavljanje tragedije u Tisnom?

19.08.2016 u 11:27

Bionic
Reading

Marko Barić (36) autom se u nedjelju u Tisnom zaletio u publiku na koncertu Petra Graše. Pritom je lakše ozlijedio dvije žene, jednu lakše, a drugoj, Aniti Lauri Korajliji, profesorici na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, na mjestu je otkinuo nogu. Željko Marušić, prometni stručnjak, šokiran događajima iz Tisnog, predložio je nekoliko mjera za poboljšanje situacije u prometu

No prije toga zatražio je, budući da nitko nije demantirao izjavu lokalnog policajca koji je kazao kako je napisao 40 prijava Bariću zbog vožnje bez vozačke, od tehničkog premijera Oreškovića da smijeni tehničkog ministra Orepića te pokrene ispitivanje odgovornosti prethodnog ministra Ostojića.

Marušić smatra da se treba pokrenuti osnivanje nevladine agencije za cestovni promet (nazvao bi je Hrvatska agencija za cestovni promet, HACP, op.a.), podređene isključivo predsjednici RH, kako bi se postavili temeljni i stručni kriteriji organiziranja, vođenja, funkcioniranja i kontroliranja prometnog sustava, a trebali bi se ispunjavati, odnosno provoditi u resornim ministarstvima.

Također smatra da bi odmah trebalo promijeniti zakonske okvire kako bi se svaka vožnja bez vozačke dozvole tretirala kao teško kazneno djelo, za koje je zapriječena izravna zatvorska kazna od najmanje mjesec dana.

'Potrebno je uvesti progresivno kazneno procesuiranje najtežih prekršitelja uz mjeru poništenja vozačke dozvole, redovitu pri trećem oduzimanju, i izravnu, u slučajevima ekstremne obijesne vožnje, poput travanjske nesreće u zagrebačkoj Ilici i nedavne u Tisnom', smatra Marušić.

Paralelno bi, navodi Marušić, trebalo osmisliti paket beneficija vozačima koji stalno i dosljedno poštuju prometne propise.

'Konkretno, vozačima koji u pet godina nisu napravili nijedan prometni prekršaj trebalo bi pokriti 50 posto svih troškova registracije vozila, parkiranja i cestarine (vezane za vozača i vozilo), što bi se stupnjevito povećavalo do 100 posto za deset godina bez prometnog prekršaja. U financiranje te mjere, uz stavku proračuna, trebala bi se uključiti osiguravajuća društva', istaknuo je Marušić.

Uz spomenuto, predlaže za nova vozila, koja po standardima Euro NCAP-a imaju pet zvjezdica za aktivnu i pasivnu sigurnost, smanjenje važeće trošarine za 50 posto, a do 100 posto ako usto imaju sustave autonomnog kočenja te upozorenja o napuštanju trake i pospanosti vozača.

'Navedene bi mjere, uz ostalo, trebale stvoriti uvjete da Hrvatska, koja je od 2000., razmjerno BDP-u i broju stanovnika, od svih zemalja EU-a, a i svijeta, najviše uložila u cestovnu infrastrukturu, u sljedećih pet godina uhvati europski prosjek po smrtnosti na cestama. Trenutačni je prosjek na cestama EU-a 51 poginuli na milijun stanovnika, a na hrvatskim 79, dakle 55 posto je veći', zaključio je Marušić.

440925 ,440651 ,440400 ,440280