Hrvatska BITKA ZA PANTOVČAK

Najskuplja kampanja u povijesti

U pohod na Pantovčak zagrebački gradonačelnik Milan Bandić kreće dosad najskupljom i najspektakularnijom kampanjom koju je jedan kandidat za predsjednika RH vodio od njezina osamostaljenja

Prema procjenama do kojih je Večernji list došao, računajući cijenu usluge koju će Bandić koristiti u kampanji, taj bi predsjednički kandidat za utrku do predsjedničke fotelje mogao potrošiti 20 milijuna kuna.

To je malo manje od iznosa koji je prije pet godina ukupno potrošilo 13 predsjedničkih kandidata (25 milijuna kuna), a gotovo je jednako iznosu (19 milijuna kuna) koji je na tim izborima ukupno potrošilo troje najuspješnijih kandidata – Stjepan Mesić, Jadranka Kosor i Boris Mikšić. Milan Bandić će tako u 30 dana svoje kampanje svaku večer u drugom gradu imati koncert Prljavog kazališta, klape Intrade te Najboljih hrvatskih tamburaša, za što će se iznajmljivati dvije pozornice s dva razglasa.

Od najboljeg studija za marketinšku djelatnost HRG-a Bandićev je stožer unajmio reportažna kola s dva snimatelja, montažerom i redateljem koji će u svakom gradu i selu, koje će zagrebački gradonačelnik tog dana obići, snimati novi TV spot i potom ga odmah slati televizijskim kućama u čijem će se medijskom prostoru vrtjeti te reklame. Za svaki će se grad izrađivati plakati od fotografija snimljenih baš za Bandićeva dolaska.

Već su snimljeni i lokalizirani radijski spotovi s pozivom na Bandićeve predizborne skupove. Najveći trošak Bandićeve kampanje činit će upravo tehnička i logistička podrška za održavanje koncerata, a ako se tome dodaju honorari izvođačima te snimanje i prikazivanje spotova na televizijama, to bi moglo stajati, procjenjuju stručnjaci, 17 milijuna kuna. J. Kosor je pak na proteklim izborima potrošila oko osam milijuna kuna za svoju kampanju, koja nije bila ni približno tehnički i logistički zahtjevna u odnosu na Bandićevu.

Odmetnutog SDP-ovca, koji će u svakom gradu i selu dijeliti lopte, jabuke i sokove svojim potencijalnim biračima, u unajmljenom autobusu kojim će krstariti Hrvatskom pratit će 40 ljudi koji čine njegov tim. Marketinški guru Krešimir Macan smatra pak da će Bandićeva kampanja koštati puno manje. Po njemu će ona u prvom krugu stajati milijun eura.

Svi mu nude novac
'Kriza je i ljudi su spremni raditi ispod cijene, pogotovo kada ih se angažira na 30 dana', rekao je Macan. U kuloarima kruži priča da je Bandiću navodno jedini problem koga odabrati za financijera jer mu se svi nude, a na stolu navodno ima ponude za sponzorstva u iznosu od 20 milijuna eura.

Nikada se vjerojatno neće doznati prava cijena Bandićeve kampanje, kao ni ostalih, zbog raznoraznih raskusuravanja i prebijanja plaćanja, što će prikriti stvarne troškove, smatra jedan od ljudi koji su bili uključeni u prijašnje izborne kampanje.

Koliko će novca za kampanju dati ostali kandidati za predsjednika?

Vesna Pusić - otići će oko četiri milijuna kuna
Planirano je oko četiri milijuna kuna u kampanji koja se zove 'Licem u lice s predsjednicom' i temelji se na izravnom kontaktu s biračima. Zaštitna boja: narančasta.

Andrija Hebrang - od HDZ-a oko četiri milijuna kuna
Za kampanju HDZ-ova kandidata stranka će potrošiti oko četiri milijuna kuna, ponajviše vlastitog novca. Troškovi će biti smanjeni i zato što će skupove organizirati pod stranačkim šatorima.

Ivo Josipović: Potrošit ćemo više od pet milijuna kuna
Za početak je bilo predviđeno 4,5 do pet milijuna kuna, ali s obzirom na duljinu kampanje, vjerojatno će trebati više. Konačni izvještaj bit će predan 18. prosinca, dva dana prije roka.

Nadan Vidošević - za kampanju do pet milijuna kuna

Planirano do pet milijuna kuna. Na velikim plakatima na kojima sada piše 'Ovo je mjesto za trećeg hrvatskog predsjednika' u drugoj će fazi osvanuti Vidoševićev lik.

Dragan Primorac - oko pet milijuna kuna od donatora
U kampanju će uložiti između četiri i pet milijuna kuna. Novac će, kažu u stožeru, skupiti od mnogo pojedinačnih donatora, a dio poslova odradit će volonteri bez naknade.

Türk potrošio oko 4,3 milijuna kuna, Tadić oko 2,9 milijuna
Treći slovenski predsjednik Danilo Türk potrošio je, prema slovenskim izvorima, nešto manje od 600 tisuća eura (oko 4,3 milijuna kuna) na svoju izbornu kampanju. Srbijanski predsjednik Boris Tadić, prema rezultatima Republičke izborne komisije, za svoju prvu kampanju 2004. godine potrošio je oko 500 tisuća eura, a za drugu, prošle godine, nešto više od 400 tisuća eura (2,9 milijuna kuna), premda su, sudeći prema srbijanskim medijima, troškovi svih predsjedničkih kandidata iznosili znatno više nego što je prijavljeno.

Za razliku od Slovenaca, i Srbe, kao i Hrvate, muči netransparentnost financiranja političkih stranaka i predsjedničkih kandidata.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još