ŽENSKO PODUZETNIŠTVO

Originalne dječje drangulije uvijek su dobar poslovni pothvat

28.05.2016 u 17:28

Petrine čarolije

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Bionic
Reading

Osim originalne ideje i dobrog poslovnog plana, za poduzetnički pothvat potrebni su hrabrost, upornost i čvrsta vjera u svoje mogućnosti. Većina žena poduzetnica, o čijim poslovnim pothvatima pišemo iz tjedna u tjedan, to definitivno ima. Raduje nas činjenica da sve više žena u Hrvatskoj hrabro kroči u poduzetničke vode i u njima vrlo dobro pliva. Ovotjedna sugovornica tportala, 28-godišnja Petra Crljić, još uvijek ne živi od svog biznisa, već na njega gleda kao na hobi. Petrina čarolija je poslovni projekt u sklopu kojeg ručno izrađuje vezice za dječje dude, narukvice i privjeske za ključeve. Kako je stalno zaposlena, ovaj kreativan posao joj je ljubav u koju će, nada se, moći ulagati više vremena zbog interesa ljudi za njezine kreacije

Ova majka dvoje djece završila je gimnaziju, upisala Ekonomski fakultet, ali ga nije završila. Prije upuštanja u ovaj hobi, koji usklađuje sa stalnim zaposlenjem, morala se raspitati za europske standarde izrade ovakvih unikata, a u svemu joj je pomagala šogorica. Poticaj za ovakav projekt bila je želja da svom prvom djetetu kupi vezicu za dudu s njegovim imenom.

'Ideja za izradu narukvica i vezica nastala je prije četiri godine, kada sam rodila prvo dijete i htjela sam mu kupiti vezicu s imenom. Tada toga još nije bilo u Hrvatskoj, nego se moglo naručiti samo iz inozemstva. Stoga sam došla na ideju da bi to bilo zanimljivo raditi jer svi mi volimo imati nešto personalizirano, pogotovo za djecu. Kada sam ostala trudna s drugim djetetom, vidjela sam da imam vremena i kroz razgovor sa šogoricom krenula u realizaciju ideje te izradu narukvica i vezica', prisjeća se Crljić.

U početku je krenula s vezicama, no uskoro se rodila ideja da napravi komplet koji će biti zanimljiv cijeloj obitelji.

'Ljudima se svidio ručni rad, a meni se svidjelo to kako oni reagiraju na proizvode. Posljednjih šest, sedam mjeseci izrađujem sve potpuno sama. Krenula sam s vezicama, a onda došla na ideju da bi bilo dobro da, kada mama uzme djetetu vezicu, sebi uzme narukvicu, a suprugu privjesak za ključeve', kaže naša sugovornica.

Vesele boje i pristupačne cijene

Proučavajući cijene takvih personaliziranih proizvoda kod drugih proizvođača shvatila je da je cijena od 60, 70 kuna za vezicu previsoka i formirala svoje, ljudima pristupačnije iznose.

'Prije nego što sam počela raditi malo sam se raspitivala i saznala da se takva vezica naplaćuje 60 kuna. Meni se to činilo puno pa sam smanjila cijenu na 35 kuna. To je i cijena narukvice. No trenutno je najpopularniji komplet - vezica, narukvica i privjesak - čija je cijena 70 kuna', objašnjava Petra.

Sjeća se da joj se u dva slučaja dogodilo da su joj proizvodi bili vraćeni, no, kaže, riječ je o situacijama koje su se vrlo brzo riješile.

'U dva slučaja žene ili djevojke su znale naručivati narukvice za bebe svojih prijateljica, a kada je poklon došao, majka je već promijenila mišljenje o imenu djeteta. Takvi su se pokloni vraćali i prepravljala imena, pa nije to velik problem', kaže Crljić.

U skorije vrijeme želja joj je početi s izradom ogrlica i naušnica koje neće biti personalizirane, ali će svojim dizajnom biti jednako zanimljive kao vezice i narukvice. No još je riječ o ideji u nastanku.