U OBRANI MITROPOLITA

Što Pupovac kaže o Porfirijevom pjevanju četničke pjesme?

26.01.2016 u 10:59

Bionic
Reading

Marko Jurič, novinar i voditelj televizije Z1, prošlog tjedna prijavljen je zbog širenja govora mržnje u odjavi emisije 'Markov trg'. On je 'upozorio' gledatelje na oprez jer je u blizini Cvjetnog trga 'crkva u kojoj stoluju četnički vikari koji bi mogli u svojoj maniri klanja izvesti svoj krvavi pir'. Prozvao je tim riječima Porfirija, mitropolita zagrebačko-ljubljanskog, koji je snimljen kako u društvu nekolicine pravoslavnih svećenika pjeva pjesmu u kojoj se veliča četnički ratni zločinac Momčilo Đujić. U obranu episkopa Porfirija Perića u razgovoru za tportal stao je Milorad Pupovac, potpredsjednik Samostalne demokratske srpske stranke i predsjednik Srpskog narodnog vijeća, koji kaže da je 'riječ o časnom čovjeku koji je prestao pjevati kad se počeo spominjati Đujić'

Unatoč višednevnim pokušajima da stupimo u kontakt s mitropolitom putem arhijerejskog namjesništva te đakona Zorana Radića, episkop Porfirije je ostao nedostupan za komentar vezan za spornu snimku.

Podsjetimo, na spornoj snimci koja je u nekoliko navrata emitirana na televiziji Z1 u emisijama 'Markov trg' i 'Bujica', vidi se mitropolit sa skupinom pravoslavnih svećenika, predvođenim ocem Vojislavom Bilbijom, kako pjevaju pjesmu u kojoj veličaju četničkog vojvodu iz Drugog svjetskog rata.Na početku snimke Porfirije kaže 'to je naša pjesma' i smješka se dok Vojislav Biblija objašnjava kako 'im je bilo teško kada su se povlačili preko Pađena, morali su ostaviti sve, bilo ih je 10-15 hiljada', a zatim su zajedno zapjevali četničku pjesmu 'Što se ono na Dinari sjaji'.

Milorad Pupovac, predsjednik SDSS-a, u razgovoru zatportal kazao je kako se na snimci jasno vidi da je mitropolit prestaopjevati kada je nastupio stih koji veliča četničkog vojvodu, dodajućikako je Porfirije 'častan čovjek koji apsolutno ne pripada krugu kojiveliča zločinačku ideologiju i pokrete'.


'Mitropolit Perić ni u kojem slučaju nije osoba koja bi pjevala četničkepjesme i veličala zločinačku ideologiju. Radi se o časnom čovjeku kojije prestao pjevati kada se počeo spominjati Đujić, što je uostalomvidljivo i na snimci', kazao je Pupovac.
Episkop Porfirije Perić, danima nije bio dostupan za komentar, ranije je za Večernji list priznao da je pjevao pjesmu, ali ne i stih u kojem se spominje 'Đujićeva kokarda'. Ustvrdio je i da je pjesma počela iz nesporazuma te da su ga tom snimkom željeli diskreditirati desničari iz Srbije nakon što je osudio paljenje hrvatske zastave koje je počinio Vojislav Šešelj u Beogradu.

'Prije pet godina bio sam gost u Chicagu, u Istočnoameričkoj eparhiji, a imao sam seriju duhovnih predavanja i baš sam se u tome američkom kontekstu trudio govoriti kršćanskije i duhovnije nego inače. Nakon liturgije održani su ručak i zabava, a rekao sam o. Voji Bilbiji da otpjeva 'našu pjesmu', misleći na 'Tamo daleko'. On je počeo pjevati pjesmu koju i ne znam i nekako sam pjevušio za njima, malo iznenađen što nije zapjevao onu koju sam mislio, pa sam u jednom trenutku i zašutio', izjavio je Porfirije, pojasnivši kako je inicijator akcije protiv njega srbijanska desnica koja nije zadovoljna njegovim izjavama o Vojislavu Šešelju.

'Ova snimka je na YouTubeu već tri, četiri godine. Dobio sam informaciju da je iz jednog centra u Srbiji vijest o ovoj snimci distribuirana svim medijima u Srbiji, ali da oni to nisu htjeli objaviti. Bojim se da postoji netko tko ima zlu namjeru i kome ne odgovara to što se, uz pomoć Božju i skromno, trudim svjedočiti evanđelje. A to znači bez trunke zadnje namjere i otvorenost za sve, da prihvatim svakoga onakvim kakav jest', kazao je mitropolit, dodavši kako 'postoje neki krugovi u Crkvi koji nisu zadovoljni načinom na koji funkcionira u Zagrebu', rekao je nakon prvih napada Porfirije.
Pritom je dodao kako je snimka tempirano puštena u javnost nakon što je osudio Šešeljevo paljenje hrvatske zastave kao nekršćanski i anticivilizacijski čin, ocjenjujući da ti postupci nemaju potporu srpskog naroda, što, prema njegovom mišljenju, 'smeta radikalima u Srbiji i jastrebovima u Srpskoj pravoslavnoj crkvi'.