VELIKI USPJEH STUDIJA 3LHD

Kako su to zagrebački arhitekti osvojili Kinu

04.01.2016 u 07:00

Ostvarenja arhitekata iz 3LHD-a

Izvor: Pixsell / Autor: Slavko Midzor/PIXSELL

Bionic
Reading

Krenulo je spontano prije dvije, a za godinu dana bi trebao biti završen njihov, prostorno, najveći projekt do sada. I to u Kini! U zagrebački Studio 3LHD upravo nekako oko Božića, točno prije dvije godine, stigao je mail s kineske adrese vrlo jednostavnog upita: žele li izgraditi tamo hotel? Sumnjičavost je vrlo brzo otklonjena nakon što su otišli u Kinu. Investitorima s Dalekog istoka iz Lingnan hotela iz grupacije Garden, za oko je 'zapeo' hotel Lone u Rovinju za koji su ti hrvatski arhitekti 'pobrali' niz domaćih i međunarodnih nagrada

'Otišli smo tamo, pogledali situaciju, dali svoj prijedlog koji su investitori od prve prihvatili. Sada se to razvija već dvije godine. Hotel je dosegnuo šest katova', za tportal priča Saša Begović, jedan od četvero partnera u Studiju 3LHD.

Svoja vrata gostima hotel LN Garden Resort u južnokineskom gradu Nansha, koji se tek izgrađuje na delti Biserne rijeke, trebao bi otvoriti 30. siječnja 2017. godine. Prostor je to koji arhitekti trenutno etiketiraju kao najveće urbano područje u svijetu, nazivajući ga najvećim poligonom izgradnje i razvoja.

Hotel će imati sedam etaža, na posljednjoj će biti takozvani executive floor, a prostirat će se ukupno na 60.000 četvornih metara. U njemu će biti smještene 374 sobe prosječne veličine oko 50 'kvadrata'. Predsjednički apartman bit će šest puta veći od toga i zauzimat će 300 četvornih metara.

'To je hotel kategorije pet plus zvijezdica. Po njihovom bi se reklo čak šest, odnosno platinum kategorije. Nalazi se u području nacionalnog parka kroz koji godišnje prođe oko dva milijuna gostiju. Takav standard si Kinezi mogu priuštiti jer je njihova srednja klasa posljednjih godina nevjerojatno porasla', objašnjava Saša tko će biti gosti ovoga hotela.

Resort se nalazi unutar parka kojemu se prilazi preko dvaju mostova. S juga se ulazi preko platoa s fontanama, a na istoku je jezerce s ribama. Dok će gostima pogled s istoka 'pucati' na sam park, oni sa sjevera gledat će na brdo, a okrenuti prema jugu k moru. Priroda se jednostavno uvlači u njega, kažu ovi arhitekti prema čijem se projektu planira i sadnja novog zelenila u okolišu u skladu s biljkama iz toga, kako kažu, subtropskog podneblja.

Središnji prostor hotela čine dva velika lobbyja koji se protežu kroz sve etaže. Iz njih se pogled pruža na okoliš. Tu su još velika sala za bankete u kojoj je strop visok osam metara, tri restorana, health i konferencijski centar. Prije 3LHD s ovim je kineskim investitorima radio kinesko-američki arhitekt I. M. Pei, autor poznate staklene piramide ispred pariškog Louvrea. 3LHD-u partneri na projektu su lokalni arhitekti iz Guangzhou Urban Planning & Design Survey Research Institute, a na interijeru surađuju s tvrtkom CityGroup.

'U Kini se kaže kada izvedete projekt do kraja, onda su vam otvorena vrata. Znači kada projekt završimo, dokazali smo se. Tamo radimo na još jednom projektu koji je još u razvoju, ali u drugoj pokrajini, također u prirodnom okruženju, koji nema nikakve veze s ovim projektom. Zanimljivo nam je raditi u drugim kulturama jer izuzetno puno novoga naučimo', dodaje Begović.


Ovaj hrvatski studio prisutan je i u švicarckom Zurichu gdje rade na interijeru hotela Dolder Waldhaus, ali i u središtu kandaskog Toronta. Iza njih su prva dva desetljeća zajedničkog rada, a što se za to vrijeme kod njih događalo, razvijalo i nastajalo, može se pogledati i na nedavno otvorenoj izložbi Interakcije 3LHD @ MSU - Muzeju suvremene umjetnosti.

'Pozvala nas je ravnateljica i pitala bismo li napravili izložbu. Ideja nam se učinila zanimljivom, ali nismo željeli pokazati klasičnu izložbu tlocrta, nacrta, fotografija jer bi to posjetiteljima bilo na neki način dosadno. Željeli smo predstaviti način i principe rada, ali i jako puno suradnji ili interakcija. Tema interakcija nam je bila zanimljiva jer govori o suradnji s različitim kreativcima, pod kojima ne mislim samo na klasične umjetnike s kojima smo dugo radili, nego i na grafičke dizajnere, produkt dizajnere, inženjere, konstruktore, pa i proizvođače', tumači ovaj arhitekt.

Ideja je bila putem pojedinih dijelova projekata pokazati javnosti kako nastaje arhitektura, što je ona zapravo te što predstavlja u smislu javnih debata, što je zanimljivo medijima. Tako su, primjerice, pokazali njihov odnos i razvoj s medijima kroz dva projekta, Most hrvatskih branitelja u Rijeci i splitsku Rivu koja je rezultirala s čak 650 novinskih napisa.

'Svaki novi zadatak nam je zanimljiv. Ni jedan projekt nije kraći od godinu dana, a neki su duži i od pet. Upravo koncentracija koju moramo usredotočiti na pojedine projekte, stručnost i širina znanja koju moramo obuhvatiti, zahtjeva kompleksnost. Kuće moraju stajati, živjeti i to je ozbiljna stvar. Stoga biramo dobre i kvalitetne ljude kako bismo stvorili prave timske igrače, dok smo mi na neki način producenti i režiseri. S druge strane, bez čitavog tima i bez podijeljenih uloga ne bi bilo dobrog posla', otkriva Saša formulu uspjeha ovoga Studija u kojem je zaposleno 40 ljudi.