NEVIDLJIV I MOĆAN

Milanovićev PR mag Alex Braun doselio se u Zagreb i sprema SDP za izbore!

24.03.2015 u 09:51

Bionic
Reading

Bez obzira na tajnovitost kojom su u SDP-u okružili zasjedanje Glavnog odbora te stranke, jedan detalj otkriva da su Zoran Milanović i SDP spremni za izbore već sredinom listopada. Njihov najveći 'taktički' adut, konzultant Alexander Braun, doselio se u Zagreb, doznaje tportal iz izvora bliskih vrhu SDP-a

Zadatak logističke brige o preseljenju češkog 'čarobnjaka za kampanje' iz SAD-a, gdje sada radi kao stariji potpredsjednik tvrtke Penn, Schoen, Berland (PSB), preuzeo je Dan Špicer, SDP-ovac mlađe generacije, iz kruga najlojalnijih Milanoviću, ne previše eksponiran u široj javnosti. Dan je 'dečko' s Iblerova trga, operativan i ekspeditivan.

Donedavno je Braun, kako doznajemo, dolazio u Zagreb projektno, odradio sastanke i komunikaciju nastavio preko domaćih operativaca, no kako se bliže izbori, odlučio se privremeno preseliti na lice mjesta. Iz PSB-a nije ni ranije sa sobom dovodio operativce, nego će provođenje kampanje odrađivati stranački ljudi, domaći PR-ovci i marketingaši.

U pronalasku stana i ostalim sitnicama Braunu je Zoran Milanović na raspolaganje stavio Dana Špicera, bivšeg predsjednika Foruma mladih SDP-a koji uživa povjerenje Zorana Milanovića iako je jedan od rijetkih ljudi u vrhu stranke koji nemaju fakultetsku diplomu. Trenutačno je gradski zastupnik SDP-a u Zagrebu, bio je i saborski zastupnik umjesto Mirele Holy dok je bila ministrica.

Za Milanovićev novi nastup nije zaslužan samo Braun

Suprotno nekim procjenama, Braun se neće baviti mikromenadžiranjem kampanje za parlamentarne izbore, nego samo strategijom.

Iako su mnogi mediji zapazili promjene u nastupu Zorana Milanovića, kako u retorici, tako i u načinu odijevanja i nagađali je li i to utjecaj Alexa Brauna, izvor iz SDP-a smatra da je za te Milanovićeve pokušaje da bude 'bliži običnom čovjeku' bio presudan utjecaj novog glasnogovornika Vlade Nikole Jelića


 
Nikola Jelić je, kažu, odmah počeo inzistirati da Milanović pokuša biti što jednostavniji u nastupu. On je zaslužan i za manje formalan stil odijevanja i za sve više izlazaka 'među ljude'. Za Jelićeva mandata gotovo su nestali i premijerovi verbalni ekscesi, koji su ga prije stajali popularnosti, a on je Milanoviću i uspješno nametnuo jasnije izražavanje na hrvatskom jeziku, umjesto učestalog korištenja latinskog, što je bio slučaj dok je u Vladi 'volontirala' Zinka Bardić. Naravno, sve to nije bilo dovoljno da Zoran Milanović postane posve jasan i jednostavan u političkom nastupu, pa unatoč svim tim naporima nisu izostali povremeni milanovićevski verbalni biseri.

No Braun je pokrenuo uvjerenje u Zoranu Milanoviću da u osobnom srazu s predsjednikom HDZ-a Tomislavom Karamarkom može značajno preokrenuti atmosferu uoči parlamentarnih izbora. On je taj koji insistira na otvorenom osobnom prozivanju, pozivanju na 'sučeljavanje' i odmjeravanje na osobnoj razini, iako su u pitanju stranački izbori, a ne predsjednički.

Tomislav Korman je Braunov izbor

Svoje uvjerenje i smjer napada uoči izbora Braun i SDP temelje na istraživanju javnog mnijenja da je unatoč Milanovićevoj osobnoj nepopularnosti, Karamarko još nepopularniji i da je upravo to najranjiviji segment cijelog HDZ-a te da Milanovićevo ustrajno razotkrivanje Karamarkovih slabosti može produbiti i slabost cijelog HDZ-a.

Braun je, kako doznajemo, insistirao na imenovanju Tomislava Kormana glasnogovornikom stranke.

Imenovanje 31-godišnjeg Kormana bilo je iznenađenje, iako je taj član Foruma mladih SDP-a već radio na više kampanja za stranku, a vodio je i Vladin odjel za online strategiju.

Korman je diplomirao biotehnologiju i magistrirao javnu upravu na katedri za međunarodni razvoj Sveučilišta u Birminghamu. Bio je jedan od ljudi koji su ispred SDP-a bili kontakt osobe pri angažiranju Alexandera Brauna, pa je očito na češkog stručnjaka ostavio snažan dojam.

Stoga će, saznajemo, Kormanova uloga biti znatno veća od klasične glasnogovorničke.
Preko njega će središnjica i koordinatori izbornih jedinica obavljati unutarstranačku komunikaciju i on će paziti na koji način će se komunicirati o ključnim pitanjima u kampanji.

Samu kampanju će kao direktor voditi Igor Dragovan, Milanka Opačić bit će koordinator između Vlade, Sabora i stranke, a Ranko Ostojić bit će 'koordinator za teren', odnosno, reprizirat će ulogu Milijana Brkića u HDZ-ovoj kampanji na predsjedničkim izborima.

Dinko Suton bit će poslovni direktor kampanje, Dan Špicer vodit će call center, a Tomislav Sitar koordinirat će događanja.

Pri imenovanju koordinatora po izbornim jedinicama nije bilo iznenađenja – zadržani su oni iz predsjedničke kampanje Ive Josipovića. Priliku da se iskupe za taj poraz dobili su Davor Bernardić, Vedran Babić, Mario Habek, Domagoj Hajduković, Zdravko Ronko, Rajko Ostojić, Damir Mateljan, Željko Jovanović, Ivan Klarin i Darko Parić.

Datum parlamentarnih izbora SDP će najaviti nakon sljedećeg sastanka Glavnog odbora stranke, koji će se održati na ljeto.

SDP ima dovoljno novca za čarobnjaka iz Češke

Alexander Braun stariji je potpredsjednik američke konzultantske kuće PSB. Magazin Forbes ga je 2013. proglasio 'čarobnjakom za kampanje'. Njegovi klijenti bili su nekadašnji britanski premijer Tony Blair, bivša državna tajnica SAD-a Hilary Clinton te nekoliko šefova vlada diljem svijeta. Na korporativnim stranicama PSB-a navodi se da je Braun specijaliziran za savjetovanje oko strategija za kampanje, formuliranje poruka i biranje ciljeva te terensku organizaciju i ankete. Tijekom 2014. imenovan je Konzultantom godine po izboru Američke udruge političkih konzultanata (AAPC), a godinu ranije Forbes ga je proglasio 'čarobnjakom za kampanje'. Radio je kao savjetnik na čak 50 političkih kampanja na četiri kontinenta, a radio je i na pozicioniranju brenda za više kompanija s Fortuneove liste 500 najvećih, među kojima su Microsoft, Ford, Comcast. SDP je Alexandera Brauna navodno angažirao bez rasprave na sjednicama Predsjedništva, a njegove usluge će, prema pisanju Slobodne Dalmacije, koštati 2,3 milijuna kuna, dok Jutarnji list tu suradnju procjenjuje na tri milijuna kuna – na rate. No stranka si taj luksuz može priskrbiti. U izvješću o poslovanju za 2014. godinu, koje su ove godine podnijeli na vrijeme, navodi se da su u plusu od 6,1 milijun kuna.