SRAMOTA ZA HV

Piloti Krila Oluje kolektivno napuštaju Hrvatsku?!

05.03.2015 u 11:24

Krila Oluje

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Igor Salinger

Bionic
Reading

Svih šest pilota akrobatske grupe Krila Oluje u sastavu Hrvatskog ratnog zrakoplovstva i protuzračne obrane, inače instruktori na vojnim avionima PC-9, zatražili su jučer sporazuman prekid radnog odnosa zbog odlične ponude iz inozemstva. Informaciju do koje je tportal došao jutros MORH je potvrdio nešto prije 14 sati. Piloti će danas obaviti razgovore s nadređenima - uključujući ministra obrane Antu Kotromanovića koji je jutros bio na sjednici Vlade

Godine neulaganja u Oružane snage dolaze, čini se, na naplatu. Ukoliko piloti akro grupe Krila Oluje, ove međunarodno nagrađivane perjanice HRZ-a i PZO-a, doista napuste Hrvatsku, a navodno odlaze u Oman, bit će to zoran pokazatelj katastrofalnog stanja u Hrvatskoj vojsci.

MORH poručuje da će zahtjev za razrješenje pilota riješiti nakon obavljenih razgovora te sukladno odredbama Zakona o službi u OS RH.

'Sam zahtjev, kao ni posljedična odluka o njemu, ma kakva ona bila, a koja će uslijediti nakon što se obave razgovori s pilotima, neće utjecatina borbenu spremnost i sposobnosti OSRH, odnosno HRZ-a i PZO-a u segmentu obuke i treninga pilota. Naime Eskadrila aviona raspolaže dovoljnim brojem pilota i nastavnika letenja za provedbu svih zadaća, od kojih su među ostalim redovit ciklus obuke hrvatskih kadeta koji se osposobljavaju za vojne pilote te program školovanja pilota iz Sultanata Oman', priopćili su iz MORH-a.

'Glavni stožer OS RH ističe kako je riječ o pilotima koji su u brojnim nastupima u zemlji i svijetu prezentirali i OS RH, ali i Republiku Hrvatsku u cjelini. Međutim očito su se odlučili za višestruko bolju ponudu, kojoj OSRH, na žalost, ne može parirati. Upravo ta ponuda potvrđuje kvalitetu obuke koju provodi OSRH u području zrakoplovstva, a koja je prepoznata ne samo u Republici Hrvatskoj, već i u svijetu', nadobudno zaključuje MORH.

'Nevjerojatan entuzijazam'

Krila Oluje simboliziraju vještinu, disciplinu, timski rad i visok stupanj obučenosti pripadnika HRZ-a i Oružanih snaga u cjelini - još od prvog akrobatskog nastupa u formaciji od četiri aviona prigodom otvaranja Europskog prvenstva u jedrenju 2004. u Zadru. Prvi let u današnjem sastavu od šest aviona izveden je 2009.

'Piloti Krila Oluje iskazali su nevjerojatan entuzijazam s obzirom na to dasu iz proračuna dobivali novac za oko 400 sati leta godišnje,uključujući uvježbavanje svih šest članova, prelet cijele grupe, šestzrakoplova plus jedan rezervni, na nastupe i natrag te sam nastup sašest aviona. Za usporedbu, vodeće svjetske akro scene planiraju oko200-250 sati po pilotu godišnje samo za uvježbavanje, a naši su za svedobili ukupno 400 sati. I ipak su bili u samom vrhu... Upravo su njihovispektakularni nastupi donijeli Hrvatskoj posao školovanja omanskihpilota u Zadru', tvrdi izvor tportala.

Za razliku od većine svjetskih grupa čiji se piloti isključivo bave akrobacijama, primarna zadaća pilota Krila Oluje, koji djeluju u sastavu 93. Zrakoplovne baze Zemunik, obuka je budućih pilota. Upravo obučavanje pripadnika Omanskog kraljevskog zrakoplovstva navodno je rezultiralo primamljivom ponudom iz Sultanata Oman, zbog koje su piloti kolektivno odlučili napustiti Hrvatsku.

'Kandidati za akro grupu odabiru se među iskusnim dugogodišnjim nastavnicima letenja koji uz osnovne uvjete, izvrsne tehnike pilotiranja, psihofizičke predispozicije, sklonost timskom radu i minimalan ukupni nalet od 600 sati, pokažu najbolje rezultate u grupnom akrobatskom letenju u sastavu dva aviona. Odabrani kandidati zatim prolaze kroz zahtjevnu obuku akrobatskog letenja u formacijama od dva do šest aviona, tijekom koje se piloti uvježbavaju u izvođenju specifičnih akrobatskih elemenata na minimalnoj visini iznad terena i pri iznimno malim udaljenostima između aviona u formaciji, a koje izvode isključivo akro grupe', stoji na mrežnim stranicama MORH-a.

Prema istom izvoru, akro grupu u 2014. činili su piloti Matija Vrđuka, Nenad Hasnek, Josip Čolak, Edvard Krišto, Božen Tadić i Siniša Hucika, a od veljače 2015. nastavnici letenja u Eskadrili aviona Ivan Anđić i Darko Belančić obučavaju se kao novi članovi Krila Oluje.