ONLINE TANJURANJE

Poljoprivrednici dobili svoj Facebook

02.01.2015 u 07:00

Bionic
Reading

Osječka informatička tvrtka napravila je poljoprivrednu društvenu mrežu na internetu, po uzoru na Facebook, na kojem našim proizvođačima omogućavaju postavljanje statusa, fotografija i videopriloga radi druženja i razmjena informacija. Nalazi se na na stranicama portala Agroklub, koji je i do sada bio informativno mjesto za tehnologiju i društvene teme iz područja poljoprivrednog gospodarstva

Vedran Stapić, suvlasnik tvrtke Slink, kaže nam da je Klub, prema njihovim saznanjima, za sada prvi takav projekt najvjerojatnije u svijetu.

'Klub je mjesto za objave statusa, proizvoda, fotografija s polja, voćnjaka ili plastenika, videomaterijala poslova koje obavljaju poljoprivrednici. Netko objavljuje kako je skidao kukuruz, muze krave ili pravi sir i sve postaje zabavno i korisno. To je prostor na kojemu možete pokazati što ste radili ili vidjeti što drugi rade, razmijeniti poruke i pokazati svoj posao', objašnjava Stapić.

Trenutačno se na Klubu mogu vidjeti prilozi nekih od najaktivnijih korisnika kako tanjuraju i jedu prave agrarne ručkove od slanine, jaja i luka s domaćim kruhom na blatobranima traktora. Uglavnom se hvale svojim postignućima, u borbi s blatom na njivama ove godine, kojeg je bilo i glavnih ljetnih mjeseci, kao i uspjesima u primjeni gnojiva i izgledom svojih krava. Sve ono što je inače na društvenim mrežama najčešće, kao ugodni osobni doživljaji, ovdje je vezano posebno za poljoprivredu.

'Kroz neke slike iz agrotehničkih operacija mojih kolega uvidio sam da je ista operacija izvediva na način gdje uz bolju obradu zemlje mogu još uštedjeti na gorivu i vremenu. Upoznajemo ljude, razmjenjujemo informacije o akcijama u trgovinama, dijelovima za traktore i mehanizaciju, povoljnijim pesticidima. Danas je, nažalost, teže doći do dobrih informacija, jer su naši seljaci mahom i slabo informatički obrazovani, naravno, ne svojom krivicom (starost nositelja gospodarstva), a imaju dobre i korisne informacija. Ali ima dosta i ovih mladih koji nemaju toliko iskustva, ali imaju volje da ih steknu pa su baš takvima ovakva mjesta odlična da nauče na tuđim greškama, a ne na svojima', kaže Predrag Nikolić iz Valpova, jedan od aktivnih korisnika.

Društvena mreža Klub pojavila se na internetu sredinom prosinca, a do sada je okupila korisnike, poljoprivrednike, uglavnom iz Hrvatske. Objavljivati mogu svi registrirani korisnici koji ispune obrazac s osnovnim osobnim podacima.