AMBICIOZNI NJEMAČKI PROJEKT

Što kažete na let hidroavionom od obale do Zagreba?

12.10.2014 u 08:00

Hidroavioni

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: European Coastal Airlines

Bionic
Reading

Nakon prvog komercijalnog leta hidroaviona na liniji Split Resnik - Jelsa prije samo šest tjedana, njemačka tvrtka European Coastal Airlines (ECA) nastavlja s ekspanzijom na našoj obali, kao i iskorakom prema unutrašnjosti

Tako je od 8. kolovoza ECA, uz Jelsu i Split, svoju mrežu terminala proširio i na Rab te Zagreb. Sada svakodnevno hidroavioni povezuju i te dvije destinacije. Let između Splita i Raba traje 45 minuta, što je trenutačno najdulji let. Nakon toga hidroavion polijeće za Zagreb i slijeće na klasični aerodrom.

Let Rab - Zagreb malo je kraći i traje 37 minuta. Cijena je leta, primjerice, od Splita do Raba 47 eura.

Na taj način otoci Rab i Hvar preko međunarodnog aerodroma u Zagrebu zapravo postaju povezani s cijelim svijetom. Njemački investitori u prvi plan stavljaju i činjenicu da je Zagreb jedini glavni grad u Europi koji je hidroavionima povezan s otocima i obalom.

Također ističu zadovoljstvo zbog daljnjeg razvoja gradnje terminala te pripadajuće infrastrukture na obali i otocima, jer smatraju da ta činjenica najbolje demantira sve sumnje oko budućnosti projekta. ECA za ovu godinu najavljuje još nekoliko gradova u hidroavionskoj mreži. Sljedeća je na redu Pula, u koju će prvi hidroavion sletjeti s Raba za oko mjesec dana.


Zanimalo nas je što je s gradom Zadrom koji je isto bio najavljen u mreži letova. Nedavno je bilo i određenih polemika u gradu na tu temu. Čelni ljudi tvrtke potvrdili su nam da još traju pregovori s čelnim ljudima grada Zadra i Zadarske županije. Podršku projektu dao je dožupan Rudolf Dvorski i ECA očekuje da bi, nakon dogovora, mogli početi s operacijama i u zadarskoj Gradskoj luci. Budući da se dio trajektnog prometa seli u luku u Gaženicu, doći će do rasterećenja prometa u toj luci u centru grada.

Prije mjesec dana, hidroavion je eksperimentalno prvi put sletio i u splitsku gradsku luku kako bi predstavnici Lučke kapetanije i Lučke uprave procijenili mogućnost gradnje terminala i u centru Splita. No to je već dalja budućnost, jer takav će projekt biti izvediv kada se izgrade vanjski vezovi za velike kruzere kako bi se luka rasteretila prometa brodica s kruzera.

Do kraja godine, njemački investitori planiraju pokrenuti prvu međunarodnu liniju kako bi povezali dvije strane Jadrana – Split s talijanskom Anconom.

Turistički stručnjaci ističu kako je promotivna vrijednost ovog projekta za Hrvatsku nemjerljiva. Naime, let od Jelse, Splita do Raba podrazumijeva prelet najljepšeg dijela hrvatske obale na kojem se nalaze čak četiri lokacije pod zaštitom UNESCO-a. Od starogradskog polja, primjera grčke parcelizacije agera, preko Splita i Dioklecijanove palače, Trogira i do katedrale u Šibeniku, pa još preko Kornata, Zadra i Nina do Raba. Tome više ništa ne treba dodati.

PUTNIKA IMA, A RAST ĆE I BROJ ZAPOSLENIKA

U prvih mjesec i po dana letenja na relaciji Resnik - Jelsa, popunjenost hidroaviona već je 60 posto, a od toga su čak 75 posto hrvatski državljani. U ECA-u su posebno zadovoljni tim podatkom. Za sada su od prošlogodišnjih petero zaposlenih došli već do 55 zaposlenih. Iduće godine u ovo vrijeme najavljuju do 200 zaposlenih, a krajnji je cilj oko 400 zaposlenih u Hrvatskoj.