Hrvatska AMERIKANCI TVRDE

Sporni retardant nema certifikat

Retardant TG-300, koji je posipan po tračnicama pruge kod Kaštela gdje je u stravičnoj nesreći poginulo šestero ljudi, nema certifikat američke krovne organizacije za zaštitu od požara (NFPA).

Ne samo da ta organizacija ne izdaje certifikate, već njezin logo neki distributeri neovlašteno koriste pri reklamiranju retardanta i za to će snosti posljedice, potvrdila je za Večernji list glasnogovornica NFPA Peg O'Brien.

Certifikat NFPA prvi je spomenuo u pismu medijima Ivan Tomašković, direktor Intradea, uvoznika spornog retardanta.

Na stranu što je organizaciju prekrstio u NFLA - što je skraćenica za kanadski savez za promicanje fitnessa - podatak da TG-300 ima taj certifikat, nemoguće je.

- Mi ne izdajemo certifikate, već propisujemo sigurnosne standarde i norme - objasnila je glasnogovornica O'Brien. Usprkos tomu, američki distributeri tog retardanta, diče se logom NFPA-a. - Korištenje našeg loga je strogo zabranjeno i odmah ćemo poduzeti kaznene mjere.

Čut će oni nas - komentirala je O'Brien nakon što smo joj novinari Večernjaka pokazali web stranicu distributera Flame Shield Consultinga koji galon retardanta (3,8 litara) prodaje za 45 dolara.

Uklonjen jedan vagon

Jedan od dvaju vagona nagibnog vlaka danas je kasno popodne ukrcan na 130-tonsku dizalicu 'Veli Jože' koja je iz Labina stigla u Rudine i deponiran u Solinu, a sutra ujutro će se obaviti dizanje drugog vagona. U ponedjeljak bi trebao krenuti promet na ovom dijelu pruge. Prvo će proći teretni vlak, a nakon toga i putnički, nagibni na liniji Zagreb-Split. S obzirom na to da se vagoni nagibnog vlaka koji je sudjelovao u željezničkoj nesreći ne mogu popraviti, svi dijelovi koji budu mogli biti iskorišteni će se dignuti s vagona, a nakon toga će se sve ono što se ne može upotrijebiti iskoristiti za staro željezo.

 



Nešto iza 18 sati HŽ-ovi djelatnici uspjeli su zadnji vagon podignuti na tračnice te su ga odvukli u Solin jer je bio u voznom stanju. Prvi vagon će prenoćiti u Rudinama pa će ga sutra radnici dići dizalicom i potom prebaciti najvjerojatnije u Kaštel Stari.

Tomašković je u svom pismu naveo i da TG-300 koristi i California Amtrak Rail Systems. Ne samo što takav segment Amtraka ne postoji, u američkom željezničkom prijevozniku su bili iznenađeni tom tvrdnjom.

- Amtrak ne održava pruge. Takvo što bi u Kaliforniji mogao koristiti "domaćin pruge", Burlington Northern Santa Fe (BSNF) - kazala je glasnogovornica Amtraka Vernae Graham.

No, odgovor od Lane Kent iz BNSF-a je bio kratak: - Mi ne koristimo taj proizvod.

Proizvođač retardanta, kompanija Universal Fire Shield nije konkretno odgovorio na pitanje zašto su 27. srpnja, tri dana nakon nesreće vlaka i upita iz Večernjeg lista o smoli, dodali upozorenje da se TG-300 nikako ne smije nanositi na tračnice jer ako se nanese na metal, talog se mora očistiti vodom i izbjeljivačem.

I dalje hvale TG-300 jer "spašava živote i imovinu", navode da ga koriste "neke željeznice i vatrogasci u planinskim područjima" te da za primjenu treba "zdravi razum".

Podsjetimo, u razgovoru za Večernji list, ranije tog 27. srpnja, zaklinjali su se da je proizvod siguran, da je na bazi vode, da sklizne s tračnica te ne ostavlja trag, no nakon razgovora s nama, postavili su upozorenje na web.

- Nismo sigurni što se i zašto dogodilo u Hrvatskoj. Očito su imali neki problem. Ne želimo špekulirati o uzroku tragedije ni ikoga kriviti - kazao je direktor proizvodnje Steve Dunbar. Ističe da ih nitko iz Hrvatske nije kontaktirao u vezi istrage.

  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još