Hrvatska VLAK SMRTI

Medaku i kvartetu određen pritvor

Zbog teškog kaznenog djela opće opasne radnje zbog koje je u željezničkoj nesreći 24. srpnja u Rudinama u blizini Kaštela poginulo šestero putnika, a 55 ih je teže i lakše ozlijeđeno, splitska je policija istražnome sucu Županijskoga suda u Splitu, Davoru Svalini, privela je petoricu osumnjičenika kojima je on odredio 24 satni pritvor

Iako u policiji nisu željeli potvrditi identitet privedenih, doznaje se da je riječ o direktoru Sektora ekologije i zaštite u HŽ Infrastrukturi Ivanu Medaku (58), voditelju zaštite od požara u HŽ Infrastrukturi Sekcije u Splitu Dragi Rogulju (54), direktoru trgovačkog društva "In-trade" Ivanu Tomaškoviću (34), njegovu tastu i savjetniku u tomu trgovačkom društvu Jozi Bazini (58) i voditelju vatrogasaca DVD-a Stružac-Kutina Branku Tišljaru (42).

Tišljar je, unatoč jučerašnjim srčanim tegobama, danas ipak iz Zagreba prevezen u Split i sa četvoricom osumnjičenika priveden na istragu.

Retardat od 30.000 dolara HŽ platio 957.700.00

Retardant je uvezen legalno u Rijeci gdje je uredno ocarinjen, a atesti postoje, no treba detaljnije proučiti da li je dokumentacija krivotvorena. Retardant i usluge nanošenja su prema kupoprodajnom ugovoru s PDV-om HŽ stajali 957.700,00 kuna, a kako se doznaje, retardant je u nabavi koštao samo oko 30 000 američkih dolara!

Kako je novinarima rekao načelnik Odjela općeg kriminaliteta Neno Gudelj, oni se sumnjiče da su izravno povezani za izazivanje željezničke nesreće jer je očevid pokazao da je uzrok iskliznuća nagibnoga vlaka "tretiranje kolosijeka sredstvom za sprječavanje požara 'retardantom'", koji je bio ondje gdje nije trebao - na tračnicama.

Zbog toga je zaustavni put pri kočenju bio takav da su najprije blokirani kotači vlaka, a zatim je i vlak iskliznuo iz tračnica.

Medak i Rogulj prijavljeni su zato što nisu nadzirali posipavanje iako su to morali činiti po svim pravilima, a Rogulj je taj dan bio u smjeni. Tomašković i njegov tast Bazina, inženjer zaštite na radu, odgovorni su jer je tvrtka "In-trade" uvezla "retardant" koji prije toga nije bio testiran na tračnicama.

Peti osumnjičenik Tišljar bio je na dan nesreće na protupožarnom vlaku, tzv. robelu, koji je protupožarno sredstvo posipavao oko tračnica. Kako se čulo u policiji, struka nalaže da se protupožarno sredstvo u naseljenome mjestu posipava najmanje šest metara od pruge, a taj je razmak u nenaseljenim mjestima osam metara.

Voditelj vatrogasaca iz Kutine, rekao je Gudelj, izradio je prskalicu, no sve je učinjeno nestručno. Za taj je posao - nabavu i špricanje 'retardantom' bila ugovorena cijena od 957.000 kuna.

Kako je rečeno na konferenciji za novinare, nastavlja se kriminalistička obrada u tom slučaju.

Paun Paunović/CROPIX
Krivci za nesreću mogli bi u zatvoru provesti i do 12 godina
Trenutačno policija istražuje sve službe u Hrvatskim željeznicama, a daljnji predmet obrade je nabava. Petorica osumnjičenika u policiji su se uglavnom branili šutnjom.

Slobodna Dalmacija kontaktirala je nekoliko odvjetnika koji su prognozirali koliko bi, osumnjičeni, ako budu proglašeni krivima, mogli dobiti kazne.

Veljko Miljević «prognozirao» je kako bi krivcima mogla biti izrečena zatvorska kazna i do 12 godina zatvora.

Ističe kako se radi o općeopasnoj radnji sa smrtnom posljedicom.Rajko Mlinarić napominje kako će se obrana «fokusirati» na to da su okrivljenici postupali iz nehaja.

Njegova je procjena da će u ovom slučaju biti izrečena kazna u rasponu od jedne do pet godina zatvora, ovisno o utvrđenoj odgovornosti.

Anto Nobilo, pak pretpostavlja kako bi izrečena sankcija odgovornim osobama bi mogla iznositi oko 10 godina zatvora zbog teških posljedica - smrti više osoba.

  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još