ANTONOV U ZAGREBU

Najveći avion na svijetu sletio na Pleso!

  • +7

Antonov 225

Izvor: Cropix / Autor: Goran Mehkek

Bionic
Reading

Najveći zrakoplov na svijetu Antonov An-225 koji može ponijeti najviše tereta, sletio je danas oko 17,45 sati uz zaglušujuću buku snažnih motora, u zagrebačku zračnu luku, u kojoj će ukrcati 140 tona težak transformator zagrebačke tvrtke Končar-Energetski transformatori i prevesti ga na Filipne za tamošnju elektranu San Lorenzo

'Sve je bilo u redu, pista je bila dovoljno duga i slijetanje smo obavili rutinski', kazao je, kako prenose 24sata.hr, pilot Dmitro Antonov koji je spustio zrakoplov na Pleso.

Dodao je kako će na putu do Filipina stati nekoliko puta, u Bakuu u Azerbejdžanu, u Almati u Kazahstanu i u Kini.

Osmero ljudi bilo je u zrakoplovu tijekom leta. U subotu imaju slobodan dan.

'Iskoristit ćemo ga za odmor i razgledavanje grada. Čuli smo da je ovdje jako lijepo', rekao je pilot.

Transformator je postavljen na pisti na vučnom vozilu i spreman je za sutrašnji utovar, koji će trajati oko 14 sati.

Najveći operativni zrakoplov na svijetu bijele je boje s trakama u bojama ukrajinske državne zastave, nazvan je Mriya, što na ukrajinskom znači 'san', a dugačak je nešto manje od nogometnog igrališta i visok kao šesterokatnica.

Za tu jedinstvenu leteću grdosiju dužine 84 metra, raspona krila 88 i visine 18 metara, vlada veliko zanimanje zrakoplovnih entuzijasta koji putuju svijetom kako bi ga vidjeli i snimili.

Antonov 225 prazan teži oko 300 tona, a rekordan teret koji je dosad prevezao je 189 tona težak generator 2009. godine.

Maksimalna težina tereta u teretnom prostoru je 250 tona, a najveća težina koju može ponijeti 'na leđima' je 200 tona. S takvim teretom može letjeti na udaljenosti 4500 kilometara, dok s maksimalnom količinom goriva stiže na odredišta udaljena 13 do 15 tisuća kilometara.

Taj leteći div drži gotovo 240 rekorda u svijetu zrakoplovstva i zračnog prijevoza.

Šest motora Progress D-18, od kojih svaki može dati 229.5 kN potiska, čini ga zrakoplovom s najjačom pogonskom skupinom. Radi sigurnosti svi bitni sustavi u zrakoplovu su učetvorostručeni tako da kvar ne bude fatalan za šesteročlanu posadu.

An-225 projektnog ureda Antonov nastao je povećanjem transportnog zrakoplova An-124 Ruslan, transportera s četiri motora za strateške vojne operacije. Projektanti su produžili trup zrakoplova, dodali dva motora i promijenili repne upravljačke površine tako da bi bio lakše upravljiv kad nosi teret na leđima - jer upravo za to je bio i napravljen.

Antonov bi trebao prevesti glavni dio Končarevog transformatora snage 318 megavoltampera, a ostatak će biti transportiran redovitim aviolinijama. Rok za njegovu izradu bio je pet i pol mjeseci, ali je skraćen za 35 dana.

Filipinski kupac odlučio se za prijevoz transformatora zrakoplovom koji će trajati dva dana kako bi uštedio na vremenu, jer zbog kvara postojećeg transformatora snosi gubitke. Prijevoz brodom potrajao bi 40 do 45 dana. Prijevoz zrakoplovom košta tri milijuna dolara i skuplji je od samog transformatora jedan i pol puta.

Očekuje se da će utovar transformatora početi sutra, i trajat će oko 14 sati. Predviđeno vrijeme polijetanja je u nedjelju, 10. studenoga, u 6 sati ujutro.