MINISTARSTVO OBRAZOVANJA POZIVA

'Studenti, pošaljite nam slike nekvalitetnih obroka iz menzi!'

04.10.2013 u 15:06

Bionic
Reading

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta reagiralo je na napise u kojima se tvrdi kako su neosnovano i bez znanja studenata podignuli cijene studentskih obroka. Poručili su nezadovoljnim studentima da probleme s higijenom u menzama prijave na njihovu e-mail adresu: stud-prehrana@mzos.hr

Ministarstvo u priopćenju tvrdi da aktivno prate situaciju u restoranima studentske prehrane vezano uz primjenu novoga Pravilnika o prehrani koji, navode, ima nekoliko glavnih ciljeva.

'Prvo, bilo je nužno osigurati financijsku održivost sustava: cijene obroka nisu se mijenjale u proteklih 15 godina, a u tom su razdoblju cijene svih namirnica i energenata značajno porasle. Stoga je cijena kompletnog obroka povećana sa 16,70 kuna (4,40 kn za studenta) na 22,60 kuna (6,50 kn za studenta), dakle cijena meni obroka povećana je za 2,10 kuna', navodi se u priopćenju Ministarstva.

Drugi je cilj, kažu, usmjeriti potporu na nutritivno kvalitetnu i potpunu prehranu: 'Nije opravdano koristiti ograničena sredstva Državnoga proračuna za subvencioniranje studentske prehrane s niskom nutritivnom vrijednošću. Stoga je smanjena subvencija na artikle koji nisu sastavni dio kompletnog obroka sa 73% na 50%.'

Osim toga, tvrde, Hrvatska mora napraviti promjenu sustava studentskih potpora prema izravnim potporama studentima slabijega socijalno-ekonomskog statusa. 'Više od 250 milijuna kuna godišnje izdvaja se za sustav studentske prehrane. U isto vrijeme Ministarstvo godišnje raspolaže samo s 40 milijuna kuna studentske stipendije. Ovaj Pravilnik korak je prema izravnoj dodjeli pomoći onima kojima je ona najpotrebnija.'
Napominju da je Pravilnik pripreman godinu dana u pregovorima sa studentima i studentskim centrima. 'Prijedlog Pravilnika koji je stavljen na javnu raspravu podržali su svi studentski predstavnici. Iako je javna rasprava trajala 45 dana, uz značajnu medijsku pozornost, komentare je poslalo samo 17 pojedinaca. Svi komentari uzeti su u obzir prilikom izrade konačnoga teksta Pravilnika. Primjerice, na temelju primjedbi pristiglih u javnoj raspravi povećan je broj dnevnoga limita za mliječne artikle. S obzirom na kompleksnost sustava prehrane, možemo očekivati da će u primjeni Pravilnika dolaziti do pojedinačnih pogrešaka, no Ministarstvo ih promptno rješava.'

Navode primjer da je 2. listopada Ministarstvo dobilo obavijest da Pravilnik obvezuje studente da ne mogu kupiti manje od dva jaja po cijeni od četiri kune. 'Čim smo za to doznali, odmah smo izdali uputu Centru za autorizaciju prava da studentima omogući da jaja kupuju na komad po cijeni od dvije kune, od čega student plaća 58 lipa. U Pravilniku se prvi put uvode lokalna povjerenstva za kvalitetu prehrane, u kojima većinu čine studenti. Ta povjerenstva predlažu poboljšanje rada ili čak raskid ugovora s restoranima koji ne poštuju Pravilnik. Na temelju javne rasprave u Pravilnik je dodana odredba da povjerenstva mogu koristiti podatke prikupljene od studenata: student sada može poslati pritužbu povjerenstvu sa slikom nekvalitetnog obroka odmah kada uzme tanjur s hranom.

Na isti način, navodi se u priopćenju, studenti mogu prijaviti i nezadovoljstvo higijenom u studentskim restoranima. 'Ministarstvo je u izravnom telefonskom i elektroničkom kontaktu s Centrom za autorizaciju prava, dekanima visokih učilišta, ravnateljima studentskih centara i voditeljima restorana te svaku pritužbu rješava odmah. Otvoreni smo za daljnji dijalog sa svim predstavnicima studenata kako bismo uklonili sve uočene probleme i za to smo, uz uobičajene načine komunikacije, otvorili posebnu e-mail adresu: stud-prehrana@mzos.hr.'