RAČAN ZA TRANSPARENTNOST KAMPANJE

'Tko je platio Mrsićev roštilj i Marasova pisma?'

13.08.2013 u 17:54

Bionic
Reading

Zasad još uvijek na verbalnoj razini, unutar SDP-a sve se više zahuktava kampanja za unutarstranačke izbore ove jeseni. U prvom je planu, razumljivo, pitanje tko će preuzeti zagrebački SDP - kandidati su zasad trojica utjecajnih političara, Davor Bernardić, Mirando Mrsić i Gordan Maras. Ono što bi moglo postati diskutabilno jesu načini na koje pokušavaju privući stranačko članstvo na svoju stranu, piše Jutarnji list

Iako se o tome donedavno govorilo u SDP-ovim kuloarima, prije dva dana to je pitanje otvorio Ivan Račan na svojem Facebook profilu, piše Jutarnji list.

Iako Račan u SDP-ovoj hijerarhiji ne zauzima važno mjesto (tek je u Glavnom odboru koji ima stotinjak članova), pripada skupini utjecajnih članova Socijaldemokratske partije i zato je njegov internetski zahtjev za, prije svega, financijski transparentnom kampanjom unutar SDP-a prilično jasno upozorenje predstavnicima sukobljenih frakcija koji su već započeli neformalne kampanje.

U svojoj je poruci Ivan Račan upozorio kako se u unutarstranačkim izborima u SDP-u nalaze u novom vremenu ili u novim oblicima unutarstranačkih kampanja, koje prije svega koštaju, a usto nisu ni regulirane bilo kakvim stranačkim pravilima i zato smatra da su potrebni novi iskoraci.

'Neću o cijeloj Hrvatskoj jer nemam dovoljan uvid, ali ga imam u Zagrebu. Tako je Mirando Mrsić počastio ljude na roštilju (200+ porcija?), a Gordan Maras poslao pismo svim članovima (6.000+ adresa?). Ne znam je li i Davor Bernardić do sada napravio nešto veće poput ove dvije stvari koje nose i priličan račun, ali nalazimo se u situaciji gdje je pošteno pitati tko to plaća, kako plaća i slično', upozorio je Ivan Račan.

U nastavku je još dodatno pojasnio za što se zalaže: 'Predlažem im da sjednu i dogovore pravila te ih formaliziraju kako bi osigurali transparentnost svojih kampanja, a u najmanju ruku se obavezali objaviti svoje izvore financiranja i troškove članovima stranke prije samih izbora', napisao je sin dugogodišnjeg predsjednika Socijaldemokratske partije Hrvatske.

Odmah se javio i prozvani dvojac, koji se složio s idejom da se dogovore pravila koja bi osigurala transparentnost kampanja.

Gordan Maras, ministar poduzetništva, u izjavi za Jutarnji list podržao je Račanovu inicijativu i objasnio kako je vlastitim novcem platio pisma, što ga je koštalo nešto manje od šest tisuća kuna.

Slično je reagirao i Mirando Mrsić, uz opasku kako je poziv na roštilj posljednjih godina postao tradicija, iako je ovaj put došlo puno više ljudi.

Zbog toga nije održan u vrtu obiteljske kuće, nego u jednom od restorana na Zagrebačkom velesajmu: 'Koštalo me devet tisuća kuna, i razumije se da sam ja platio račun. Ispalo je jako lijepo, iako me djelomično iznenadilo koliko ljudi je došlo', pojasnio je Mrsić.