Hrvatska OSVRT

Znanost o marketingu po babi i po stričevima

U dnevnim tiskanim izdanjima i na portalima medijske korporacije EPH mogla se pročitati informacija o svečanosti u foyeru splitskog HNK. Tom prigodom, ministar u ostavci Dragan Primorac je potpisao svoj posljednji službeni akt, dopusnicu za rad novom privatnom studiju, Medijskom sveučilištu EPH u Splitu

Tim svečanim činom potvrđeni su tradicionalno dobri odnosi sada već bivšeg ministra Primorca i medijske korporacije EPH. Druga informacija koju smo mogli jučer pročitati, činjenica da spomenuta korporacija povlači sve oglase s HTV-a, nije objavljena u izdanjima EPH, već na internetskim portalima. Nino Pavić povlači oglase i prekida suradnju s HTV-om zbog gostovanja Hrvoja Appelta, bivšeg zaposlenika Jutarnjeg Lista u emisiji Aleksandra Stankovića 'Nedjeljom u dva'.
Te dvije informacije naizgled nisu direktno povezane, ali su više nego znakovite za EPH, medije u Hrvatskoj i stanje u društvu. Na predstavljanju novog medijskog učilišta u Splitu smo informirani da će taj studij proizvesti kadar neophodan za kvalitetnu i suvremenu medijsku produkciju i poboljšanje kadrovske strukture, primjerice u Slobodnoj Dalmaciji, dnevnom listu u vlasništvu EPH.

Sad je prigoda da budemo sarkastični, pa da odmah postavimo pitanje: Tko će predavati predmet koji će obrađivati znanost o marketingu i oglašavanju? Na bilo kojem studiju koji se bavi medijima u svijetu, a to pretendira biti i ovaj međunarodni studij u Splitu, znanost o marketingu je ključan i jedan od najvažnijih kolegija. Hoće li marketing i oglašavanje predavati osobno Nino Pavić i Stjepan Orešković, vodeći ljudi EPH?

S obzirom na odluku o povlačenju oglasa s HTV-a zbog izrečene kritike u jednoj emisiji, nema boljeg autoriteta. Znanost o marketingu i oglašavanju u medijima te nove strategije i pristup krajnjem konzumentu u svijetu su predmet ozbiljnih istraživanja, analiza i stalnih prilagodbi. Na tržištu vlada zatrpanost, šum i golema količina informacija i prodor do potrošača je dnevna, oštra i bespoštedna borba. Tu nema mjesta za improvizacije i time se bave znanstveni timovi sociologa, psihologa i stručnjaka za komunikaciju.

Imajući sve to u vidu, jednostrana odluka o prekidu suradnje s HTV-om izgleda suicidalno i štetno za korporaciju EPH. Jedan od temeljnih načela marketinga je blizina i sveprisutnost. Da bi u oglasnom smislu bio relevantan, moraš biti prisutan u mediju koji je još uvijek najvažniji u državi, ne zbog financijskih razloga, jer su HTV i EPH ionako surađivali neolitskom metodom robne razmjene. Oglašavanjem na državnoj televiziji možeš kvalitetno ostati u direktnoj komunikaciji s potencijalnim konzumentom.

Sve ovo što je navedeno bi bilo točno u situaciji da je u Hrvatskoj zaživio kapitalizam i pravila tržišnog ponašanja. Međutim, baš je situacija u marketingu i industriji oglašavanja najbolji indikator da ovdje još uvijek važe neka druga, rodovsko-plemenska pravila. Ni HTV ni EPH nisu kompanije koje funkcioniraju po tržišnim principima niti su to slobodni i neovisni mediji. Sukladno tome, marketing i oglašavanje su sredstvo kanaliziranja toka novca i međusobnog razmjena usluga. Ovakvi mali ekscesi, kao Appeltov slučaj, potvrda su pravila, a ne indikator oslobođenosti HTV-a iz zagrljaja politike.
A što će studenti na medijskom studiju koji započinje s radom u siječnju naučiti od svojih mentora, možemo samo zamisliti. U tijeku je i potraga za zgradom u kojoj će se odvijati te spiritističke seanse. Mislim da se traži žuta fasada. Uloga Dragana Primorca u ovoj priči na kraju mandata je isto tako znakovita i moglo bi se raspravljati o legalitetu njegove dopusnice, ali to je marginalno - ipak je riječ o političkom pokojniku.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još