OTIŠLA U POVIJEST

Ne tražite Knjigu žalbe jer je nećete dobiti

18.07.2013 u 12:20

Bionic
Reading

Erika Popović, predsjednica udruge Plavi val iz Šibenika u ciklusu 'Ljetni potrošači' na Hrvatskom radiju govorila je o postupku prigovora potrošača u ugostiteljskim objektima, budući da od 1. srpnja knjiga žalbe u kafićima i restoranima više nije obavezna. Jedino turističke agencije još uvijek trebaju voditi knjigu žalbi

Naime, sukladno nedavnim Izmjenama i dopunama Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti (NN 80/2013.) zamijenila ju je obavijest o pismenom podnošenju prigovora koja mora biti istaknuta na vidljivom mjestu s potrebnim kontaktnim podacima, kao što su klasična i e-mail adresa. U toj obavijesti također mora stajati da će se na prigovor odgovoriti u roku od 15 dana od njegova primitka.

Pored ove obveze, tu je i obveza čuvanja pisane evidencije prigovora najmanje godinu dana od primitka prigovora. Ako ugostitelj ne odgovori u roku ili potrošač nije zadovoljan odgovorom, može se požaliti Državnom inspektoratu.

Za one koji se ogluše o svoje zakonske obveze utvrđena je novčana kazna od pet do 15.000 kuna.

'Knjiga žalbe nije se puno koristila. Očito potrošači nisu bili svjesni njezine funkcije, već su slali prigovore na način predviđen novim zakonom', kazala je Erika Popović.

Ona predlaže ugostiteljima da umjesto knjige žalbe uvedu knjigu pohvala, jer bi potonja, ističe, bila smjerokaz potrošačima gdje će biti dobro posluženi.