DRUGI PROPALI POKUŠAJ

Poništava se natječaj za koncesiju Arene Zagreb

09.06.2009 u 09:03

Bionic
Reading

Do kraja ovog tjedna trebao bi biti poništen i drugi natječaj za koncesionara Arene Zagreb, nakon čega će njeno upravljanje biti prepušteno Holdingovoj tvrtki Arena Zagreb d.o.o., a ne velikim stranim »igračima« kako se ranije najavljivalo

Iako to nije želio službeno potvrditi, šef Arene Zagreb d.o.o. Zdenko Antunović je već mjesecima pobornik opcije da se dvorana ne prepušta inozemnim koncesionarima i da domaća, zagrebačka ekipa preuzme posao, piše Novi list

– Već u prvih šest mjeseci pokazali smo se sposobnima dovesti svjetske izvođače u Arenu, a do kraja godine planiramo popunjenost od 150 dana. Učlanili smo se i u Svjetsku asocijaciju arena, svakog mjeseca imamo sastanak sa stotinjak direktora velikih dvorana, poručuje Antunović

Lexus odustao od sponzorstva

Definitivno je propala opcija da Arena ponese ime jakog sponzora i nataj način pokrije dio otplate Ingri. Pregovori su se vodili s Lexusom,no kako je svjetska recesija najteže pogodila automobilsku industriju,proizvođači najpoznatijeg hibridnog vozila odustali su od posla.Prvotno se procjenjivalo da od godišnjeg ustupanja imena Arena možeutržiti oko milijun eura, no danas bi se voditelji dvorane u Laništuzadovoljili i mnogo manjim iznosom.

Vjetar u leđa zasigurno mu je dao i novi gradonačelnički mandat Milana Bandića koji ga je postavio za šefa tvrtke, iako u vrhu Holdinga postoji sumnja prema Antunovićevim sposobnostima u vođenju objekta s gotovo 16 tisuća mjesta. Arena bi, naime, trebala biti popunjena 200 dana godišnje da ne proizvodi gubitke.

Šef Povjerenstva za dodjelu koncesije Duško Ljuština još je početkom travnja najavio da će se do kraja tog mjeseca znati tko će njome upravljati, ali je odluka vjerojatno prolongirana zbog angažmana u kampanji za lokalne izbore.

Kako se doznaje, oba ponuditelja, američki Global spectrum i njemački SNG entertainment, u ugovoru nisu bili isuviše darežljivi: navodno su za preuzimanje koncesije tražili 2 milijuna kuna, a zauzvrat nisu ponudili dovoljno čvrsta jamstva da će većinu godine biti popunjena.

Posebno je sporan Global spectrum koji vodi splitsku Arenu i tamo ne postiže obećavajuće rezultate, već dvorana gotovo čitavo vrijeme od završetka Svjetskog rukometnog prvenstva zjapi prazna.

Za dvoranu u Zagrebu Holding će idućih 28 godina uplaćivati tvrtki Ingra oko 7,5 milijuna eura godišnje, zbog čega nije svejedno kome će se povjeriti upravljanje i kolik će prihod donositi koncerti i drugi događaji. Od sličnih dvorana u regiji, beogradska je, primjerice, također pod gradskom a ne inozemnom koncesijom, pa je godišnje popunjena manje od 100 dana i donosi milijunske gubitke. Ovim podacima usprkos, Zdenko Antunović uvjerava da je sposoban ispuniti kvotu od 200 dana godišnje.

– Svašta ćete vidjeti u Areni do kraja godine: od koncerata Erosa Ramazzottija, Jose Carrerasa i Halida Bešlića, do Svjetskog dvoranskog prvenstva u motokrosu, Svetskog rukometnog kupa i opere »Aida« u izvedbi milanske Scale. Popunili smo i dvadesetak termina za 2010., ide nam dobro i možemo upravljati Arenom, inzistira Antunović

Poslovni rezultati prvog polugodišta objavit će se krajem lipnja, kada bi trebalo biti jasnije je li Arena bila rastrošna investicija koju će plaćati i generacije današnjih osnovaca ili dvorana koja može poslovati s pozitivnom nulom.