Hrvatska SOL ZA POSIPANJE CESTA

Dobar posao Ivice Todorića

Izvor: Pixsell Editorial Standard , Autor:Luka Stanzl/PIXSELL

Vlasnik Solane Ston Sveto Pejić javno je zamolio zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića da otkupi oko 2.500 tona njegove industrijske soli, jedine takve koja se proizvede u Hrvatskoj i koja je najpogodnija za posipanje cesta, no nikakav odgovor nije dobio premda se radi o relativno malim količinama. Umjesto toga, Grad Zagreb i Zagrebački holding koriste sol uvezenu iz Tunisa, i to preko tvrtke Solana Pag u vlasništvu Ivice Todorića

'Solana Ston se nije javila na natječaj'

U Zagrebačkim cestama kažu kako su za zimsku sezonu 2012./13. naručili nešto malo manje 20.000 tona soli u dva navrata. Na javnoj nabavi najpovoljnije uvjete u oba slučaja ponudila je i pobijedila na natječaju Solana Pag Ivice Todorića. Uz njih na natječaj su se javile još dvije tvrtke, ali među njima nije bila Solana Ston. Sol za posipanje cesta naručena je u rinfuzi za potrebe zagrebačkih cesta, dok su vreće od 50 i 25 kilograma bile za potrebe Zagrebparkinga, Čistoće i drugih Holdingovih podružnica. (V.Brkulj)

Ista tvrtka solju opskrbljuje i Hrvatske ceste te niz gradova i općina mahom u sjeverozapadnoj Hrvatskoj, a sve poslove dobili su na javnom natječaju. U uvozu industrijske soli za ceste nema ništa sporno, jer proizvodnja u Hrvatskoj ionako nije dovoljna čak ni za prehrambene potrebe: u solanama Ston, Pag i Nin prosječno se proizvede 15 do 20 tisuća tona, a samo u prehrani potroši se oko 60 tisuća tona. Količine koje se pospu po cestama su višestruko veće pa se sol uvozi brodovima iz Afrike, a osim Solane Pag istim biznisom se bave još dvije hrvatske tvrtke, a na tržište nastoje ući i Tuzlanska solana te slovenska Droga.

Apel iz Stona Pejić je uputio jer s količinama koje proizvede rijetko može sudjelovati na ozbiljnim natječajima, a ne namjerava se baviti uvozom ili preprodajom. No prodaja uskladištenih 2.500 tona zlata bi mu vrijedila, jer bi se tih dvjestotinjak tisuća eura upotrijebilo za obnovu skladišta devastiranog u Domovinskom ratu i popločavanje bazena, nakon čega bi se solana potpuno prebacila na proizvodnju ekološke soli i solnog cvijeta.

'To je kap od onoga što potroše Hrvatske ceste ili Grad Zagreb, a spremni smo im sve prodati po cijeni afričke soli ili s popustom. Radi se o starim zalihama, no moram kazati da je naš proizvod bez ikakvih aditiva i da je puno učinkovitiji. Djeluje i na temperaturama od -15 stupnjeva, a uvozna sol obično nema efekta ako je hladnije od minus pet', objašnjava Pejić. Od svih komunalnih tvrtki na Pelješcu se opskrbljuje jedino Zelenilo iz Karlovca koje svake godine otkupi nekoliko šlepera domaće soli, pa im se iz Stona na tome javno zahvaljuju.

238093,237719,237556,175383
U Solani Pag, naravno, nemaju nikakvo objašnjenje zašto kolege s juga ne uspijevaju prodati uskladištenu industrijsku sol: sigurni su da bi ih zbog manjih troškova proizvodnje potukli na javnom natječaju, no nisu primijetili da se ime Solane Ston na njima pojavljuje.

'Da, za posipanje cesta koristi se uvozna sol, jer se radi o količinama koje se u Hrvatskoj jednostavno ne mogu proizvesti. U ovom trenutku potražnja je prilično velika i skladišta su gotovo ispražnjena, pa namjeravamo uvesti nove količine', potvrdio nam je tehnički direktor Solane Pag Krešimir Rogar.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još