FINANCIRANJE OBRAZOVANJA

IRO predlaže Primorcu radikalan zaokret

28.05.2009 u 19:00

Bionic
Reading

Nedavni studentski prosvjedi samo su jedan od indikatora da je Hrvatskoj potreban radikalno kvalitetniji pristup financiranju visokog obrazovanja, poručili su u četvrtak stručnjaci iz Instituta za razvoj obrazovanja (IRO)

Na konferenciji za novinare pod nazivom 'Trebamo radikalan zaokret u financiranju sustava visokog obrazovanja' IRO je predstavio zajedničku izjavu koju potpisuju istaknuti hrvatski stručnjaci u području politike visokog obrazovanja Danijela Dolenec i Karin Doolan s Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu, Thomas Farnell i Ninoslav Šćukanec s Instituta za razvoj obrazovanja, Vesna Kovač s Filozofskog fakulteta u Rijeci, Teo Matković s Pravnog fakulteta u Zagrebu, te Zdravko Petak i Berto Šalaj s Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu.

Nadležne institucije, prije svega Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa te javna visoka učilišta, moraju izraditi dugoročna poboljšanja u sustavu financiranja visokog obrazovanja temeljena na dokazivim činjenicama, umjesto da se politika i zakoni financiranja visokog obrazovanja donesu na ishitren način, upozoravaju stručnjaci.

Izjava sadrži konkretne prijedloge upućene nadležnim institucijama za uspostavu kvalitetnijeg sustava financiranja visokog obrazovanja u Hrvatskoj. Kao kratkoročne mjere, stručnjaci predlažu povećanje broja državnih stipendija za redovite studente slabijega imovinskog statusa na visokim učilištima, produljenje instrumenta dječjeg doplatka na mlade koji su u statusu redovnih studenata kao dodatna potpora obiteljima sa slabijim prihodima i ukidanje oporezivanja stipendija za sve razine studija u Hrvatskoj i inozemstvu za zaklade kojima je dodjeljivanje stipendija temeljna djelatnost

Predlažu uspostavu koordinacije glavnih sudionika u visokom obrazovanju (vlada, sveučilišta, nastavnici i studenti, instituti, zaklade, udruge i predstavnici gospodarstva) kojom bi se započeo proces izrade kvalitetnih javnih politika u području visokog obrazovanja. Institut za razvoj obrazovanja spreman je preuzeti ulogu medijatora u takvom participatornom procesu te, uz suglasnost glavnih dionika, organizirati seriju susreta koji bi za cilj imali otvaranje dijaloga o ovoj važnoj temi.

Tekst zajedničke izjave možete pročitati ovdje