NASTAVA OD KUĆE

Iako u školu ne može, Ilir je najbolji učenik u razredu

23.10.2012 u 13:32

Bionic
Reading

Unatoč činjenici da ima teških zdravstvenih problema, 16-godišnji Ilir Osmani jedan je od najboljih učenika Ekonomske i trgovačke škole u Dubrovniku. Školuje se od kuće, pa je u emotivnom pismu ministru obrazovanja Željku Jovanoviću izrazio želju da ga primi u svojem uredu. Namjera mu je bila osobno se zahvaliti ministru, odnosno Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta što mu je omogućilo takav oblik pohađanja nastave

Iliru Osmaniju školovanje za poziv poslovnog tajnika je apsolutno sve. Svaki dan ga posjećuju nastavnici, održe mu dva sata nastave, a  unatoč otežanom kretanju i posljedicama operacije tumora stražnje lubanjske jame te višegodišnjem liječenju – odličan je učenik.

'Posebno volim informatiku, ali najdraža mi je matematika. Učim i dva jezika – engleski i talijanski -  no ima i onih predmeta koje ne volim. To je povijest zato što je dosadna', priznao je Ilir Osmani ministru Željku Jovanoviću, a poslije i novinarima.

Na posjet ministru odlučio se da bi mu ispričao kako izgleda nastava od kuće te mu poslao i posebno emotivno pismo. Nastavu od kuće ove školske godine pohađa 93 djece osnovnoškolske dobi te još sedmero djece u srednjoj školi. Pomaže im ukupno 348 pomoćnika.

'Iliru je operiran tumor. Prošao je 15 kemoterapija. No on je borac i uporan u onome što radi, a bez škole jednostavno ne bi mogao. Od sedme godine, prvo u osnovnoj školi, a sad i drugu godinu u srednjoj školi, nastavu prati od kuće. I još stigne pomoći sestri', priča majka Džemila.

Ilir je u Zagreb došao u pratnji majke Džemile i oca Muslija i sestre bliznakinje Lirije koja je i sama priznala kako je brat bolji učenik od nje. 'On ima 5,0 i kad dobije neku četvorku, kao nedavno, bude jako tužan. Čak mi i pokazuje ono što ne znam, a posebice matematiku', rekla je sestra Lirija.

Uz roditelje, Ilirovu tešku životnu priču prepričala je i ravnateljica škole koju pohađa, Suzana Đurđević, opisavši na koji način nastavnici pomažu djeci s poteškoćama u razvoju. 'Ilir ima problema s motorikom, nestabilan je u kretanju i ima muke s govorom, smetaju mu buka i gužva, pa bi mu doista bio problem dolaziti u školu. Nastavnici se u njegovom domu izmjenjuju svakodnevno, tako da svaki dan sluša novi predmet', kaže ravnateljica.

Ministar Željko Jovanović, uz napomenu kako osnovne i srednje škole putem nastave od kuće pohađa točno 100 učenika, podsjetio je i na primjer uspješne studentice Lane Prager, jedne od 270 mladih ljudi koji, zbog zdravstvenih problema, studiraju od kuće.

'Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta vodi računa o djeci s posebnim potrebama, pa je za sve njih – od razine vrtića do fakulteta - omogućeno i praćenje nastave od kuće kako bi se ravnopravno mogla uključiti u život', potvrdio je ministar.

Sukladno zakonu, nastava u kući, baš kao i nastava u zdravstvenoj ustanovi, odobrava se učenicima koji zbog većih motoričkih teškoća ili kroničnih bolesti ne mogu polaziti nastavu u školi.