Hrvatska VRIJEĐANJE GOSTIJU

Evo kako porečki konobari ogovaraju 'škrte Švabe'

Uspješno odrađena turistička sezona i sjajni brojčani pokazatelji ponekad zasjene činjenicu da je, unatoč prirodnim ljepotama kojima Jadran obiluje, gostu ipak najvažnija usluga. No, za razliku od hotela, ugostiteljski objekti nisu kategorizirani, pa se tako događa da, usprkos možda prekrasnoj terasi, posluga baš i nije tako ljubazna ili je pak cijena previsoka za ono što je gostu ponuđeno, a to sazna tek prilikom plaćanja računa

Njemački bračni par, koji već devet godina redovito dolazi u Poreč, pa je stoga u Istri i kupio stan, izašao je s prijateljima na večeru, nakon čega su svi poželjeli prošetati gradom. Kako je to uobičajeno, nakon šetnje odlučili su sjesti na jednoj terasi u starogradskoj jezgri i popiti po koju čašu vina.

Kako nam je ispričala gospođa K. H., nitko im u restoranu nije ponudio vinsku kartu, ali nisu je, doduše, ni tražili. Konobarica im je preporučila nekoliko sorti, no budući da su već ranije pili Laguna merlot, zatražili su ga. Vino je stiglo na stol u litrenoj boci, a kad su zatražili vinsku kartu da vide koliko će ih stajati – iznenadili su se jer tog vina uopće nije bilo na popisu.

'Cijene u vinskoj karti kretale su se od 125 do 170 kuna, no to vino koje smo pili stvarno nismo našli, pa smo na lijep način to i rekli konobarici, koja nam je prilično osorno odgovorila: Što nema? Kako nema?', kaže gospođa K. H. Četvero Nijemaca međusobno su razgovarali, naravno, njemački, pa konobarica nije ni slutila da njezine opaske poput: Tko im je kriv kad su nepismeni... Škrti Švabo. Dođu ovamo i zafrkavaju nas', netko od njih ipak razumije.

Naime, gospođa K. H. porijeklom je iz Bosne i Hercegovine, pa je stoga, ogorčena nekulturom i neljubaznošću posluge, račun zatražila na tečnom hrvatskom jeziku.

'Očekivala sam da će nam se barem ispričati jer to što je s mlađim zaposlenikom govorila o nama bilo je vrlo ružno, no umjesto isprike još me je i napala zašto se pretvaram da sam strankinja!' kaže naša sugovornica. Vino su platili 170 kuna i izašli s gorkim okusom da su ih ne samo uvrijedili, nego i ogulili. Osim toga, taj događaj im je pokvario večernji užitak druženja s prijateljima.

Priču koja se dogodila ovog tjedna u Poreču njemački gosti ponijet će doma kao sjećanje na malu neugodnost, no mogla bi biti pouka ugostiteljima jer dobar glas se daleko čuje, a loš i dalje. Ovi gosti, kao i njihovi prijatelji, u taj se restoran sigurno nikad više neće vratiti.

217300,216600,215568,214866
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još