URONJENI TUNEL RJEŠENJE?

'Želite li da Dubrovnik bude biser Jadrana ili dvorište Trebinja?'

05.07.2012 u 11:44

Bionic
Reading

Nakon ideje pontonskog mosta koji bi Dubrovnik spajao s ostatkom Hrvatske, još je jedna ideja zaintrigirala javnost. Ovaj put se radi o takozvanom uronjenom tunelu, odnosno spojniku za koji u HSP-u dr. Ante Starčević tvrde da je najbolje rješenje

Hrvatska Vlada trebala bi se okrenuti nekorumpiranoj i neovisnoj stručnoj javnosti i konačno naći trajno rješenje koje će zamijeniti Pelješki most. Takvog stava je HSP dr. Ante Starčević, koji predlaže i svoju ideju koja bi mogla zamijeniti Pelješki most.

Presjek uronjenog tunela

'Trebali bi građevinski lobiji u Hrvatskoj smanjiti svoje apetite, smanjiti pohlepu, jer ovdje se radi da li će Dubrovnik ostati biser Jadrana ili dvorište Trebinja. I tu nema cijene', kazala je na press konferenciji ispred Sabora predsjednica HSP-a dr. Ante Starčević Ruža Tomašić

Upravo to pitanje njena stranka postavit će i Vladi, kojoj će predložiti i svoju ideju takozvanog uronjenog tunela, odnosno spojnika koji bi jug Hrvatske spajao s ostatkom zemlje.

Takav uronjeni tunel, kaže stranački stručnjak za graditeljstvo i inženjer graditeljstva Zvonimir Ajduk, koštao bi između 150 i 200 milijuna eura, što je od svih u javnosti ponuđenih ideja zasad, kako tvrdi, najbolje.

'Ako se zna da nama 3,5 kilometara uronjenog tunela rješava problem u cijelosti kvalitetne veze s jugom, postavlja se pitanje čemu raditi ovisnost Hrvatske o susjednim zemljama. Zašto ne koristiti prednosti koje Hrvatska ima jer prednost je imati kontinuitet prometovanja od istoka do zapada, kako u pomorskom, tako i u cestovnom prometu', kazao je Ajduk


Naime, Ajduk podupire ideju Vlade da odustane od izgradnje Pelješkog mosta, za koji smatra da je loše rješenje.

'Pelješki most temeljen je na lošem temeljnom tlu i zato je njegova cijena enormna. Prema procjenama, njegova cijena se kreće od 450 milijuna eura do 650 milijuna. Pored lošeg temeljnog tla, postoji i problem seizmičnosti te lokacije koja je jako izražena i još diže cijenu. Vremenske prilike koje su na tom lokalitetu su takve da ne jamče mogućnost odvijanja prometa tijekom cijele godine. Ako se zna da most kao konstrukcija zadire u slobodan pomorski profil kanala i time remeti normalno odvijanje prometa brodovima, onda se u priču uvodi i BiH strana, što ovaj preskupi most čini još i politički dubioznim', smatra Ajduk

No, unatoč tome što je pohvalio Vladu zbog odustajanja od Pelješkog mosta, ideja neumske zaobilaznice, kaže, još je gora.

'Ako se zna da je za izgradnju neumske zaobilaznice BiH vlada izrazila interes za naprednim korištenjem luke Ploče, onda se vidi da se ustvari s lukom Ploče podkusuruje neko nedoraslo rješenje. Problematično je i što za 5,5 kilometara zaobilaznice BiH traži 17 kilometara koridora od luke Ploče do BiH granice, plus korištenje luke Ploče', zaključio je Ajduk, dodavši da je Dubrovnik zaslužio trajno i kvalitetno rješenje.

Simulacija gradnje uronjenog tunela