'DANKE DEUTSCHLAND'

Kada su 'kockice' prvi puta letjele europskim nebom?

11.06.2012 u 12:18

Bionic
Reading

Kada je zrakoplov s crvenim, bijelim i plavim kockicama na repu prvi puta letio europskim nebom, Frankfurt nije slučajno izabran kao destinacija prvog međunarodnog leta Croatia Airlinesa. Niti dva mjeseca nakon međunarodnog priznanja Republike Hrvatske u čijoj je afirmaciji Njemačka imala ogromnu ulogu, taj prvi let bio je i simboličan

Flota Croatia Airlinesa sastoji se od trinaest zrakoplova – četiri zrakoplova Airbus 319, tri zrakoplova Airbus 320 i šest turboprop zrakoplova Dash 8-Q400.

Osim velike uloge u priznanju Hrvatske, Njemačka je i domovina velikog broja Hrvata, dok ih je u samom Frankfurtu oko 15 tisuća. Prvi komercijalni let hrvatskoga nacionalnog prijevoznika u redovitom međunarodnom prometu obavljen je 5. travnja 1992. godine na liniji Zagreb – Frankfurt.  15 putnika tada je letjelo zrakoplovom Boeing 737- 200.

Na toj najfrekventnijom međunarodnoj redovitoj liniji hrvatskog avio-prijevoznika u dvadeset je godina prevezeno gotovo dva i pol milijuna putnika u oba smjera.

Uz to, jedna od tri najprometnije zračne luke u Europi odlična je polazišna točka za gotovo sve dostupne destinacije diljem svijeta. Zračna luka u Frankfurtu doista je poput grada, što ne čudi jer za 56,4 milijuna putnika, koliko je kroz nju prošlo prošle godine, doista je potrebna sva infrastrukture i usluge, od vrtića, nekoliko hotela, bazena, kozmetičkih salona, restorana trgovina s ekskluzivnim brendovima…

Hrvatski novinari i predstavnici Croatia Airlinesa u frankfurtskoj zračnoj luci

Ono što ovu zračnu luku čini posebnom je izuzetna prometna povezanost: u sklopu aerodroma nalaze se željezničke i autobusne postaje koje putnicima olakšavaju transfer do konačne destinacije čime se izbjegava i gužva na prometnicama ali i skup parking u zračnim lukama.

U Zračnoj luci Frankfurt zaposleno je 75 tisuća ljudi u 500 tvrtki ljudi čime čini kompleks s najviše zaposlenih na jednoj lokaciji u Njemačkoj. Stoga ne čudi da je Fraport Group, tvrtka koja upravlja zračnom lukom prošle godine ostvarila 2,37 milijarde eura prihoda te 250,8 milijuna eura dobiti.

U isto vrijeme, iako se Zračna luka Zagreb ne može dovesti u gotovo nikakvu relaciju s frankfurtskom zbog veličine i lokacije, hrvatska Vlada Pleso je dala Francuzima u koncesiju iako su poslovali u plusu.  Cinici bi rekli, u Hrvatskoj ništa novog, no Njemačka se i nakon tih 20 godina čini kao nedosanjani san. U svakom slučaju, 'Danke Deutschland!'