Hrvatska PROSVJEDUJU DOK RADOVI TRAJU

Grad Osijek ne zna da HAC gradi most preko Drave i koridor 5c

Osječka gradska vlast posljednjih tjedan dana prosvjeduje protiv odustajanja od gradnje mosta na Dravi u okviru koridora 5c, koji Hrvatske autoceste nisu ni prestale graditi. Gradonačelnik Krešimir Bubalo jučer je poručio da 'gradnja mosta preko Drave u sklopu koridora 5C ne smije biti upitna', a prošli četvrtak Osječane uzbudio da mosta neće biti. Radovi na mostu, međutim, nastavljaju se, a HAC-u i resornom ministarstvu to je jedan od glavnih projekata

Štoviše, ministar prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš-Dončić prekjučer u Dubrovniku povezao je važnost razvoja Luke Ploče sa završetkom koridora Vc ponovivši da će taj prometni pravac u budućnosti povezivati Slavoniju s Jadranom preko BiH i preko Mađarske s Baltikom.

Radovi na autocesti od granice s BiH do Osijeka završeni su 2009., tako je Osijek autocestom povezan s autocestom Zagreb - Lipovac. Predstoji gradnja mosta preko Drave i dionice do Belog Manastira i mađarske granice.

'U tijeku je izvođenje radova na izgradnji mosta preko rijeke Drave, ali nikada nisu ni prestali', objašnjava Kata Kuprešak iz odnosa s javnošću HAC-a.

Gradnja mosta dugačkog 2,5 kilometra preko Drave prije tri godine ugovorena je s poslovnom udrugom tvrtki Viadukt, Osijek-Koteks, Konstruktor-inženjering, Skladgradnja i Hidroelektra niskogradnja.

Vrijednost ugovorenih radova iznosi 950 milijuna kuna bez PDV-a, dakle više od milijardu kuna, a financiraju se kreditom KfW IPEX banke iz Njemačke.

Radovi se izvode prema HAC-ovom planu građenja za 2012., prema kojem je do travnja realizirano 16 posto tog ugovora. Kuprešak kaže da je u tijeku razmatranje racionalnijih varijanti projekta mosta u dogovoru s KfW-om. Uštede u gradnji mosta iskoristit će se za daljnju izgradnju dionice od mosta do čvora Osijek i do novog čvora Čeminac.
137945,193067,192981,192918'Slijedom navedenog, jasno je da Hrvatske autoceste ne odustaju od izgradnje mosta na Dravi i izgradnje koridora Vc (5c). Uprava Društva će temeljem rezultata spomenutih analiza i u suradnji s ostalim sudionicima projekta, bankom i izvođačima, definirati optimalno rješenje za projekt, u koordinaciji s resornim ministarstvom', poručila je Kuprešak.

Osječka saborska zastupnica SDP-a Biljana Borzan rekla je da najnoviji sukob osječke gradske vlasti na čelu s HDSSB-om i Vlade nije slučajan. 'Naprotiv, HDSSB nastavlja s politikom 'što gore to bolje'. Namjerno izmišljaju tobožnje obustave ulaganja u Slavoniju i Baranju kako bi uspješne projekte prikazali kao svoje zasluge. Bubalo mora provoditi takvu politiku stranke čiji su članovi godinama kroz HDZ uništavali regiju', obrušila se Borzan.

Inače spomenuti most državu će koštati milijardu kuna, jer je usklađen s nepostojećom akumulacijom koja bi se trebala protezati od Petrijevaca do Osijeka. Tzv. Višenamjenski hidrotehnički sustav Osijek na tom dijelu Drave predviđa potapanje korita i 3.740 hektara šumskog i poljoprivrednog zemljišta. Godinama Osječko-baranjska županija ulaže novac u razne studije koje opravdavaju gradnju VHS Osijek, iako gradnje neće biti, jer se radi o zaštićenom području prirode unutar ekološke mreže i Regionalnog parka Mura-Drava. Most bi bio jeftiniji da na njemu nisu napravljene prilagodbe na stupištima, koja su trlocrtno, nacrtno i visinski prilagođena VHS-u.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još