Hrvatska LEGALNA PREVARA?

Slovenci preprodaju zemljišta, a ne plaćaju porez

Nova kreditna banka Maribor već godinama u Hrvatskoj preprodaje zemljišta koristeći rupu u zakonu koja joj omogućuje da zaobiđe plaćanje poreza Hrvatskoj

Tvrtka Multiconsult registrirana je u Zagrebu, Draškovićeva 54, a direktor je Tomislav Blagus. Blagus je ujedno i direktor svih manjih tvrtki koje su osnovane ili kupljene s ciljem da se preko njih vrše preprodaje zemljišta kojima se izbjegava plaćanje poreza.

O značaju Multiconsulta govori podatak da je predsjednik NO-a tvrtke generalni direktor Nove KBM osobno, Matjaž Kovačič, a član je također visokopozicionirani direktor Igor Šujca. Multiconsult je preuzet u prosincu 2005. i početkom 2006. godine počeo je s velikim investicijama.

Od tada je osnovao najmanje tri podtvrtke i sve ih registrirao na svojoj adresi. Radi se o tvrtkama Bili Galeb d.o.o., Maslina d.o.o. i Kolbiko d.o.o.

Multiconsult je 2006. preko tvrtke Bili Galeb kupio 60.000 četvornih metara zemljišta kod Zadra. Teren je 2007. godine preprodan, a da nije plaćen porez, tako što je Multiconsult prodao 100-postotni udio u vlasništvu Bilog Galeba.

Kupac tog zemljišta bila je slovenska tvrtka Vinstor-Vis iz Ptuja, koja je osnovana krajem 2005. godine i također ima samo jednog zaposlenika.

S obzirom na to da Vinstor-Vis ima otvoren račun u Novoj KBM, nije isključeno da je Vinstor također podigao kredit u Novoj KBM za kupnju zemljišta, odnosno Bilog Galeba.

Zanimljivo je i da je za direktora Bilog Galeba u Hrvatskoj postavljena vlasnica knjigovodstvenog obrta u Vukovaru, na čijoj je kućnoj adresi i sjedište tvrtke. Tijekom 2006. godine Multiconsult je preko još jedne 'minijaturne' tvrtke, Maslina d.o.o., u blizini Šibenika kupio zemljište veličine 46.000 četvornih metara.

Zemljište se nalazi pokraj Vodica, na potezu između Srime i Jadrije, i po našim informacijama kupljeno je po cijeni od 100 eura za četvorni metar, a nedavno je nuđeno na prodaju za 220 eura po kvadratu. Multiconsult je na isti način planirao preprodati i to zemljište, odnosno poslovne udjele Masline.

Naime, time se izbjegava plaćanje poreza jer se ne prodaje direktno zemljište, nego poslovni udjeli tvrtke u čijem je vlasništvu, a na takve se transakcije u Hrvatskoj ne plaća porez, za razliku od ostatka Europe. Primjerice, na taj bi se posao u Italiji platilo 42 posto poreza.

Također, kada bi Multiconsult prodao samo zemljište, što mu je očito osnovna namjera, morao bi platiti pet posto poreza na promet nekretninama.

Da je riječ o klasičnom izbjegavanju plaćanja poreza, svjedoči i podatak da je Multiconsult registriran za kupoprodaju nekretnina, ali to ne čini na svoje ime, nego osniva male tvrtke bez ijednog zaposlenika. Multiconsult je zbog takvog načina rada dosad poslovao s gubitkom.

Nova KBM navodi da bi u 2009. godini napokon trebao ostvariti dobit od 500.000 eura, a samo prodajom zemljišta kod Šibenika, primjerice, za 'traženih' 220 eura bila bi ostvarena zarada od gotovo pet milijuna eura. Ipak, Nova KBM računa na 'samo' 500.000 eura jer Multiconsult, naravno, neće direktno prodati zemljište, nego poslovne udjele Masline. Istovremeno, Multiconsult neće platiti porez na dobit, jer će si nabiti troškove na kamatama od kredita svog vlasnika - Nove KBM.

Da je Multiconsult tijekom 2007. poslovao s gubitkom, i to unatoč velikoj transakciji i prodaji 60.000 četvornih metara kod Zadra, svjedoči izvješće Nove KBM za 2007. godinu, u kojem stoji da je ukupni prihod Multiconsulta bio 3,24 milijuna eura.

Glavninu prihoda ostvario je od prodaje 100-postotnog udjela Bilog Galeba. Odstupanje od plana godišnjih prihoda posljedica je planirane, ali neizvršene prodaje poslovnog udjela tvrtke Maslina d.o.o. s pripadajućim zemljištem u Šibeniku. Nadalje se navodi da su ukupni troškovi iznosili 4,2 milijuna eura, a u njihovu sastavu najveći udio imaju troškovi od kamata na kredite. Kamate su iznosile čak 3,76 milijuna eura i činile su 90 posto svih troškova.

Nova KBM na ovakav način namjerava u Hrvatskoj i dalje poslovati jer u poslovnim planovima za Multiconsult navodi da mu je osnovni cilj do 2011. ulagati u projekte u kojima može ostvariti visoku dobit.

Kao ciljana tržišta određen je Zagreb, sjeverni i srednji Jadran te Slavonski Brod.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još