Hrvatska BLOKADA FAKULTETA

Forum traži da studenti preciziraju zahtjeve

Forum za etičnost i razvoj znanosti i visokog obrazovanja (Forum) danas je podupro pravo i legitimitet studenata da se demokratskim metodama zauzimaju za vlastita prava i interese te podupire njihovu odluku da se afirmiraju kao ravnopravni partner u procesu oblikovanja politike visokog obrazovanja

Forum izražava nadu da će studenti preciznije artikulirati svoje zahtjeve, postaviti ih u kontekst širih rasprava, te da će biti spremni za konstruktivni dijalog sa svim relevantnim čimbenicima u sustavu visokog školstva.

Preporučuje, među ostalim, preciziranje zahtjeva za "ukidanjem svih oblika uvedenog naplaćivanja visokog obrazovanja na svim razinama, preddiplomskoj, diplomskoj i poslijediplomskoj". Kako ističe, nije jasno odnosi li se zahtjev na sve studente koji upišu studij ili samo na one koji upišu studij na trošak Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, zatim samo na prvi studij ili na bilo koji usporedno upisani studij.

Forum smatra da bi studentski zahtjev trebalo upotpuniti prijedlozima o rješavanju životnih troškova tijekom studija jer udovoljavanje studentskom zahtjevu samo po sebi ne bi riješilo pitanje dostupnosti visokog obrazovanja ovisno o imovinskom statusu.

U vezi s time, treba, kako se navodi, otvoriti raspravu o studentskom standardu i modelima stipendiranja socijalno i ekonomski ugroženih skupina i manjina te širu raspravu o državnoj politici ulaganja u obrazovanje te o politici pojedinih visokoškolskih ustanova koje upisnom politikom i proliferacijom programa i mjesta studiranja nedvojbeno komercijaliziraju visoko školstvo istodobno srozavajući njegovu ionako često upitnu kvalitetu.

Studentski zahtjev, kako se ističe, morao bi biti određen i prema problemu upisnih kvota koje nisu razmjerne društvenim i gospodarskim potrebama zemlje te prostornim i nastavnim kapacitetima. Također bi ga trebalo upotpuniti prijedlozima o poticanju najboljih studenata te destimulaciji neuspješnih studenata ne zaobilazeći pritom istovrsne kriterije i za nastavnike.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još