KONTRA UPOZORAVA

Ministarstvo gura glavu u pijesak pred homofobijom u udžbenicima

03.04.2012 u 13:40

Bionic
Reading

Ni u novoj Vladi nema političke volje za obračun s diskriminacijom u školskom sustavu, gdje udžbenici uče da je homoseksualnost bolest, poručuju iz Lezbijske grupe Kontra koja je danas predstavila svoju analizu udžbenika

'U Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta naišli smo na izrazitu netrpeljivost, naime, umjesto razgovora o uklanjanju diskriminativnog sadržaja iz udžbenika 'S Kristom u život' za osmi razred osnovne škole, koji je odobrilo Ministarstvo obrazovanja, pomoćnica resornog ministra Marija Lugarić samo je govorila o proceduri odobravanja udžbenika za vjeronauk, netočno tvrdeći da je Hrvatska biskupska konferencija ta koja odobrava udžbenik, a ne Ministarstvo', kazala je Sanja Juras iz Kontre, podsjetivši da im je samo Ministarstvo još ranije bilo poslalo dopis u kojemu ističe da nema namjeru povući homofobni sadržaj iz spomenutog udžbenika.

Dakle, ni prošla Vlada nakon preporuke pravobraniteljice za ravnopravnost spolova za uklanjanje diskriminativnog sadržaja nije uskladila sadržaj udžbenika s propisima, a očito i nova Vlada nastavlja praksu prethodne, zaključuju aktivisti.

U međuvremenu, nakon saznanja o tom udžbeniku te prijave diskriminacije u Osnovnoj školi Bartol Kašić, gdje je vjeroučiteljica učila djecu da je homoseksualnost bolest, Kontra je izradila detaljnu analizu LGBT tematike u udžbenicima društvenih, humanističkih predmeta, biologije te relevantnih predmeta strukovnih škola, za sedme i osme razrede osnovne škole te za treće i četvrte razrede srednjih škola, a teme koje su proučavane jesu: LGBT tematika, rodne uloge, spolnost, ljudska prava, prava žena i obitelj.

Analizom je utvrđeno više nepravilnosti, kazala je autorica analize, profesorica sociologije Sanda Brumen i upozorila da se homoseksualnost u udžbenicima uglavnom prikazuje u negativnom svjetlu, 'kao nastranost koja je nedovoljno istražena od strane medicine i psihologije', a u vezi je sa spolnim bolestima, naročito s HIV-om, dok se osobe s ineterseksualnim karakteristikama povezuje s abnormalnostima i socijalnom delinkvencijom.

'U udžbenicima za gimnazije nedostaje sadržaja vezanih za LGBT tematiku, seksualnost i ljudska prava. Kroz većinu sadržaja heteroseksualnost se provlači kao odrednica, ne spominju se ljudska prava LGBT osoba i njihovo kršenje, kao ni LGBT pokret za ljudska prava, a rodni identitet i obitelj su prikazani u tradicionalnom svjetlu, dok su varijacije seksualne orijentacije nevidljive, a feminističke i queer teorije izostavljene. Homoseksualnost se uglavnom prikazuje u negativnom svjetlu, kao nastranost nedovoljno istražena od strane medicine i psihologije te se povezuje sa spolnim bolestima', navela je Brumen.

Stoga Kontra od nove Vlade, kojoj će službeno pismeno uručiti analizu, traži: uklanjanje svih diskriminativnih sadržaja iz udžbenika i uvođenje sadržaja u kojima se o ljudskoj seksualnosti govori na objektivan i znanstveno utemeljen način; uvođenje edukacije o ljudskim pravima koja uključuje ljudska prava LGBT osoba te sustavnu edukaciju sudaca vezano uz primjenu Zakona o suzbijanju diskriminacije s posebnim naglaskom na diskriminaciji LGBT osoba da bi se ubuduće propisno sankcioniralo sve slučajeve diskriminacije, uključujući diskriminaciju u školstvu.