Hrvatska ŠTO JE SKUPLJE, A ŠTO JEFTINIJE

Uveli nižu poreznu stopu, ali Bebimil i pelene još su skuplji

Unatoč uvođenju niže porezne stope od deset posto za artikle poput dječje hrane, neki su proizvodi iz tog segmenta u trgovinama dodatno poskupjeli, što je iznenadilo analitičare portala Supermarketi.info koji redovito izrađuju 'barometar cijena', javlja Jutarnji list

Oni posebno navode Bebimil 2, koji pripada kategoriji dječje hrane na koju je smanjen PDV, a prosječno je poskupio 3,11 posto. Tu su i dječje pelene, koje su s prethodnim poskupljenjem od oko dva posto te sadašnjim pojeftinjenjem ipak za više od sedam posto skuplje u odnosu na ožujak 2011. godine.

'Moramo reći da nije baš cijeli asortiman ostao imun na poskupljenja, iako su to marketi tvrdili u marketinškim kampanjama', napisali su na portalu.

Drugi artikli koji su zahvaćeni Vladinom uredbom o stopi PDV-a, poput ulja i masnoća, pojeftinili su u zagrebačkim trgovinama. Suncokretovo ulje u prosjeku je 10,27 posto jeftinije, biljno bilježi pad cijene od 13 posto, a ekstra djevičansko maslinovo ulje može se kupiti po 14,61 posto nižoj prosječnoj cijeni. Pojeftinio je i šećer, i to oko 11 posto, navodi dalje Jutarnji.

Najveći pad cijene zabilježio je češnjak koji je jeftiniji za gotovo 70 posto u odnosu na prošlu godinu, što je moguće objasniti pojačanim uvozom iz Kine, dok su banane i naranče znatno skuplje nego lani. Naranča je u prosjeku poskupjela 20,49 posto, što se može opravdati krajem sezone, no nije jasno zašto su trgovci podigli cijenu banana za prosječno više od osam posto jer je riječ o voću koje je podjednako dostupno cijele godine.

Supermarketi.info pišu da je, s obzirom na stalno povećanje cijena energenata i goriva te nepovoljnih gospodarskih elemenata, upitno koliko će trajati ovo 'zamrzavanje' cijena. Vjeruju da bi mnogi proizvodi ipak mogli poskupjeti za tri, četiri mjeseca. Kada su trgovine u pitanju, analize pokazuju da je trgovački centar Getro i dalje najpovoljniji supermarket u Zagrebu, a slijedi Konzum. Cijene su najnepovoljnije u Billi i Kauflandu koji već treći mjesec zaredom bilježi loš rejting povoljnosti kupnje.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još