BEZ POMAKA IZMEĐU SPLITA I TROGIRA

Nakon osam godina, 'cesta smrti' i dalje na čekanju

28.02.2012 u 23:10

Bionic
Reading

Cesta između Splita i Trogira na trasi bivše Jadranske magistrale, koja već godinama nosi zlokobni epitet 'ceste smrti' zbog velikog broja fatalnih prometnih nesreća, prema informacijama koja smo dobili iz tvrtke Hrvatske ceste d.o.o. i dalje je na čekanju

Prometnica između Trogira i Splita, koja je poznata i kao Kaštelanska cesta, trebala je biti dio buduće brze ceste od Omiša do Trogira i to je službeno najprometnija prometnica u zemlji s preko 50 tisuća vozila dnevno. Na dijelu ceste kroz Kaštela, u 10 godina je poginulo stotinu ljudi i to je uvjerljivo najsmrtonosnija prometnica u Hrvatskoj.

Mada je o fatalnoj cesti, koja se počela graditi i rekonstruirati još prije osam godina, već objavljeno na desetke članaka i priloga u medijima, provjerili smo u tvrtci Hrvatske ceste d.o.o. kako sada stoje stvari, s obzirom da je došlo do promijene vlasti u zemlji. Odgovor koji smo dobili je bio u svakom slučaju razočaravajući.

Premda u Dalmaciji za samo pet tjedana, uskrsnim praznicima početkom travnja počinje nova turistička sezona, po pitanju strateški najvažnije prometnice u ovoj regiji nema novosti, ni nade u skori završetak. Izdvojimo samo dio od Splita do Trogira i podijelimo ga tri dijela. Hrvatske ceste d.o.o. kao investitor, izgradile su i 2007. pustile u promet poddionicu Solin - Kaštel Sućurac, duljine 4,5 kilometra zajedno sa 4,3 kilometra zamjenskih cesta s raskrižjima i nadvožnjacima. Drugi dio je poddionica Kaštel Gomilica - Kaštel Stari duljine 5,5 km, na kojoj još nisu počeli radovi.

Trenutno se izvode radovi na trećoj poddionici Kaštel Stari - Plano koja se sastoji od 4,2 km glavne trase te od 4,2 km zamjenskih cesta. Ukupna vrijednost ugovorenih radova, prema podacima tvrtke Hrvatske ceste d.o.o. na ovoj poddionici iznosi 137 milijuna kuna bez PDV-a, a obuhvaća građevinske radove, radove na izmještanju i zaštiti postojećih instalacija te radove na prometnoj opremi i signalizaciji.

Izvođač napominje da je izvođenje radova otežano jer se radi pod iznimno gustim prometom od preko 20 tisuća vozila dnevno. Hrvatske ceste najavljuju puštanje u promet poddionice Kaštel Stari - Plano, uz uvjet da se riješe svi preostali imovinsko pravni odnosi, do početka turističke sezone 2012. godine. Ako nastave ovakvim tempom, ni to ne možemo realno očekivati.

Na čitavoj dionici Solin - Plano preostalo je izgraditi poddionicu Kaštel Gomilica - Kaštel Stari u duljini od 5,5 km te rekonstruirati 700 m ceste u zoni križanja Plano uključujući i samo križanje. Na poddionici Kaštel Gomilica - Kaštel Stari u tijeku je otkup zemljišta te je do sada otkupljeno oko 2,5 km trase. U ovoj, 2012. godini, očekuje se, sukladno financijskim mogućnostima, raspisivanje međunarodnog natječaja u skladu s propisima Europske investicijske banke te započinjanje radova.

Hrvatske ceste tvrde da je najveći problem pri realizaciji svih ovih radova sporo rješavanje imovinsko pravnih odnosa, na što Hrvatske ceste ne mogu utjecati. Problemi na koje su nailazili su nesređeno vlasničko stanje izvlaštenika i utvrđivanja tržišne vrijednosti nekretnine. No, s druge strane, vlasnici zemljišta tvrde da im je nuđeno četiri do šest puta manje novca (22 eura umjesto do tada uobičajenih 75 do 120 eura po metru četvornom), što je isprovociralo brojne sudske sporove i otezanje. Na taj način, otkup zemljišta je zapravo postao alibi za beskonačno odlaganje radova.