NA UGOVORIMA O DJELU

Od kampanje za Kukuriku do tvitanja u ime Vlade

15.02.2012 u 14:18

Bionic
Reading

Čak 400 milijuna kuna Vlada ove godine namjerava uštedjeti na otkazivanju ugovora na određeno. No, istovremeno dok planira takve uštede, u tek oformljenom vladinom Odjelu za online komunikaciju zasad se izdaju samo ugovori o djelu, i to za ljude koji prije nisu bili zaposleni u Vladi

Krajem prošlog tjedna građani su na TV ekranima po prvi put mogli vidjeti ljude koji su već 23. prosinca sa društvenih mreža poput Facebooka i Twittera uputili prve poruke u ime Vlade. Bila je to tog dana i jedna od glavnih vijesti u hrvatskim medijima - Vlada Zorana Milanovića prvi puta se oglasila putem društvenih mreža, što je za vrijeme vladavine HDZ-a Banskim dvorima bilo gotovo nezamislivo.

Iako nije jasno čiji su tada bili zaposlenici, mladi ljudi koji rade u ekipi zaduženoj za komunikaciju putem društvenih mreža već sredinom siječnja našli su nova radna mjesta, doduše još uvijek ne stalna.

'Uredbom o Uredu predsjednika Vlade RH (koja je stupila na snagu 12.1.2012.) tek je ustrojen Odjel za online komunikaciju. Do sada ta radna mjesta nisu postojala. Ustroj Odjela je u tijeku i Vlade će do okončanja ustroja regulirati rad community managera ugovorom o djelu i sigurno neće kršiti zakon. Namjera je bila dobra i na korist javnosti: da do formiranja i popunjavanja odjela i reguliranja statusa, ljudi koji su radili u kampanji Kukuriku koalicije, koja pobrala je sve pohvale, rade community manegment za Vladu kako bi nastavili ono što obećali u kampanji', objasnili nam u Vladinoj Službi za odnose s javnošću.

Odjel za online komunikaciju upravo je dio te Službe i sukladno sistematizaciji opisanoj u spomenutoj Uredbi o Uredu premijera u tom odjelu planira se zapošljavanje sedam osoba, dok bi u cijeloj Službi u tri različita odjela trebala raditi 21 osoba. Za sada, kako doznajemo, u Vladi još nisu ispunili željeni broj zaposlenih ljudi, te na poslovima komunikacije putem društvenih mreža volontira samo dvoje do troje ljudi koji su te poslove odrađivali u kampanji Kukuriku koalicije.

Koliko su uspješni u toj komunikaciji procijeniti će sami građani, no samo postojanje Twitter i Facebook profila Vlade iskorak je u usporedbi s online komunikacijom koju je provodila vlada pod vodstvom Jadranke Kosor. Podsjetimo, tada Vlada nije imala profile na društvenim mrežama, a osobe koje su radile i tadašnjem Odjelu za internet i građane uglavnom mu se bavile stavljanjem novih sadržaja na internetske stranice Vlade. Kako doznajemo, ni ti bivši zaposlenici, od kojih je većina otišla sama iz Vlade, nisu bili zaposleni za stalno već je njihov status bio riješen ugovorom o djelu, od kojih su neki sezali i do 35 tisuća kuna mjesečno.