Hrvatska IGNORIRANJE OPOMENE

RTL televiziji prijeti isključenje iz etera

RTL televiziji prijeti privremeno isključivanje iz etera jer ni nakon roka od mjesec dana nije ispoštovana opomena VEM-a prema kojoj je RTL morao uskladiti emitiranje programa s programskom osnovom iz 2005. temeljem koje su i dobili koncesiju za emitiranje do 2014. godine

Kakva će kazna točno biti i kada će umjesto RTL-ova programa nastupiti mrak na ekranu, u Vijeću još nisu odlučili, niti su o tome održali sjednicu, no s obzirom na to da je riječ o opomeni koja ju RTL ignorirao, predsjednik Vijeća za elektronske medije Zdenko Ljevak kaže 'kako im ne preostaje drugo nego isključivanje nakladnika'.

'Zakon ne predviđa na koliko će se nakladnik u takvim slučajevima isključiti, o tome Vijeće odlučuje, ali se koncesija može i oduzeti. Hoće li se nakladnik isključiti na dan, dva pet ili mjesec još ćemo vidjeti', ističe Ljevak i dodaje da je RTL imao dvije godine za usklađivanje programa s programskom osnovom te da je sustavno ignorirao upozorenja i Zakon.

Rok u kojem je RTL trebao uskladiti program s programskom osnovom iz 2005. istječe večeras u ponoć, a u VEM-u su od RTL-a zaprimili zahtjev za odgodom cijele priče.

Cijeli problem počeo je prije dvije godine kada je RTL zatražio od VEM-a suglasnost za dopunu programske osnove, ali je nisu dobili jer je regulatorna agencija utvrdila da se RTL ni do tada nije pridržavao programske osnove temeljem koje su dobili koncesiju do 2014. godine. U svibnju 2011. utvrđeno je udio u informativnog programa u čitavom programu RTL-a tek nešto malo iznad osam posto, a trebao je biti 18.

Ono što je zanimljivo jest to da je RTL-ov program u tom segmentu od početka neznatno mijenjan, ali je VEM s vremenom odustao od ubrajanja Exluziva i Exploziva u Informativni program, jer je riječ o emisijama koje su dijelom sponzorirane pa se kao takve ne mogu ubrajati u informativu.

U RTL-u pak kažu 'kako od VEM-a nisu ništa službeno dobili pa ne mogu ništa ni komentirati, ali i dodaju da su u konstruktivnim razgovorima s Vijećem i ne znaju zašto bi im se oduzela koncesija'.

Valja podsjetiti da je nakon izricanja opomene, početkom siječnja, iz RTL-a poručeno kako će poduzeti određene pravne korake jer na odluku VEM-a nije dopuštena žalba već se zadovoljština može potražiti na sudu. Stoga se, kada dođe do gašenja RTL-ova programa, nastavak priče vrlo vjerojatno može očekivati u sudskom postupku.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još