Hrvatska BURNA RASPRAVA U HŽ-u

Sindikalisti optužili Upravu za namještanje natječaja

Današnja javna rasprava o studiji 'Analiza aktivnosti u Prometnim poslovima HŽ Infrastrukture' imala je izrazito buran tijek zbog žučne rasprave predstavnika Uprave i sindikata o okolnostima u kojima je studija izrađena.

Sindikalisti na čelu s tajnikom Sindikata prometnika vlakova Hrvatske Antom Iličićem zviždanjem su uporno prekidali izlaganja predsjednika Uprave HŽ Infrastrukture Branimira Jerneića i predstavnika Info Puls, tvrdeći da je natječaj na kojem je Info Puls dobio izradu studije namješten.

Iličić je nekoliko puta tijekom skupa ponovio da je natječaj istražuju Državno odvjetništvo (DORH) i Uskok te da je Info Puls nema potrebne kvalifikacije i reference za izradu studije jer ima samo dvoje zaposlenih i bavi se veletrgovinom lijekovima.

Stoga su sindikalci uporno bukom i glasnim zviždanjem prekidali skup svaki put kad bi predstavnica Info Pulsa pokušala predstaviti rezultate studije tražeći prethodno od Branimira Jerneića odgovore na pitanja je li izbor Info Pulsa zakonit te je li sastavljena stručna recenzija studije. Jerneić ih je pak neuspješno uvjeravao da će odgovore na ta pitanja dobiti tijekom predstavljanja studije. Tako je rasprava 'zaglavila' da bi je nakon kraćeg verbalnog natezanja Jerneić zaključio i zakazao novu.

U izjavi za Hinu nakon skupa, Jerneić je opovrgnuo tvrdnje sindikata rekavši da im je sva dokumentacija o izboru konzultanta za izradu studije bila dostupna za vrijeme natječaja. Potvrdio je da, slijedom anonimne prijave, DORH i Uskok istražuju natječaj te da Uprava nema ništa protiv toga.

U pogledu kvalifikacija Info Pulsa rekao je da je ta tvrtka povezana s konzultantima koji su sličan posao odradili za austrijske željeznice te da je metodologija njezina rada stručno recenzirana.

Prije sukoba oko rasprave o studiji "Analiza aktivnosti u Prometnim poslovima HŽ Infrastrukture", Jerneić je u uvodnom izlaganju ustvrdio da je jedan od glavnih problema HŽ Infrastrukture udio plaća i radničkih prava od 82 posto u ukupnom troškovima tvrtke.

Prema njegovoj ocjeni, HŽ Infrastruktura ima prevelik broj zaposlenih i tehnološki je zastarjela. Izlaz je, kaže Jerneić, u novim projektima i ulaganjima, a ako to izostane odnosno nastavi li se sadašnja razina ulaganja, prijeti zatvaranje značajnog broja dionica hrvatskih pruga.

Koliko je stanje loše oslikavaju podaci o prosječnim brzinama koje je iznio, za putničke vlakove 46, a teretne 23 kilometra na sat.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još