Hrvatska O POSLU S FINSKOM PATRIJOM

Rončević: Nabava oklopnjaka je posao bez mrlje

Bivši ministar obrane Berislav Rončević odbacio je, komentirajući vijesti o uhićenju jednog od menadžera finske Patrije zbog pokušaja podmićivanja neimenovanog hrvatskog dužnosnika, bilo kakvu mogućnost da je posao s finskim oklopnjacima obavljen nečasno. ‘To je bio posao bez mrlje, a na otvorenosti i transparentnosti čestitali su nam oba sudionika natječaja’, ustvrdio je Rončević

Na vijest da je zbog navodnog davanja mita u Finskoj uhićen i pritvoren Reijo Juhani Niittynen, bivši menadžer Patrije zadužen za tržište Hrvatske i Slovenije, pokrenuta su i nagađanja prema komu je od hrvatskih dužnosnika nemoralna ponuda išla i na koji način je natječaj doista i proveden.

Još je prije nekoliko dana jedan od članova povjerenstva za nabavu oklopnih vozila Vlatko Cvrtila izjavio da je postupak za sklapanje posla vrijednog 112 milijuna eura za prodaju 84 vozila bio transparentan. Isto je za tportal potvrdio i bivši ministar obrane Berislav Rončević, tadašnji predsjednik povjerenstva.

‘Nitko me od predstavnika ovih firmi nije kontaktirao niti je aludirao na nešto nečasno što se spominje ovih dana u medijima. Postavili smo vrlo jasna pravila igre u radu povjerenstva i nije bilo favoriziranja sudionika, a svi članovi povjerenstva imali su obavezu prijaviti bilo kakav eventualni kontakt bilo kojeg predstavnika firme s njim kao članom. Isto je vrijedilo i za stručno-tehničko osoblje u MORH-u’, tvrdi Rončević uz napomenu da mu, kao predsjedniku povjerenstva, ‘nitko nije prijavio da ga je netko pokušao kontaktirati na bilo koji način’.

Podsjećajući na kronologiju događaja oko sklapanja posla o nabavci 84 oklopna vozila, navodi kako je Vlada odredila strateškog nositelja posla u Hrvatskoj, a to je tvrtka Đuro Đaković - Specijalna vozila, te su se u završnom krugu natječaja nadmetala dva sudionika - finska Patria i austrijski Steyr.

Nakon terenskog ispitivanja, podsjeća Rončević, ocijenjeno je da Patria ima bolje rezultate u radu. I nakon otvaranja pisanih ponuda, Finci si imali povoljnije uvjete, uključujući i cijenu koja je bila oko 35 milijuna eura u korist Patrije.

‘I jedan i drugi sudionik su imali jednaki tretman, odnosno jedan potpuno otvoreni i transparentni postupak. Predstavnici i Patrije i Steyra su na završetku postupka zahvalili na otvorenom i transparentnom postupku, a mislim da su takvu izjavu unijeli u jedan od zapisnika’, kaže Rončević.

DORH: Informacije o istrazi su tajne

DORH je na svojim web stranicama, a nakon objave informacije o uhićenju bivšeg menadžera finske tvrtke Patria, naveo da je s tužiteljstvima Finske i Austrije u lipnju 2010. godine potpisao ugovor o zajedničkom istražnom timu za postupanje u predmetu Patria. ‘Od potpisivanja je održano više koordinacijskih sastanaka na kojima je dogovarano zajedničko postupanje u predmetu. S obzirom na odredbe o tajnosti u ovoj fazi postupanja, zasad nije moguće davati informacije o radu zajedničkog istražnog tima’, kažu u DORH-u.

No bivši ministar obrane ukazao je na jedan detalj, o kojem je prije nekoliko dana govorio i Vlatko Cvrtila, a odnosi se na tzv. offset program kojim se hrvatskom gospodarstvu jamči plasman roba na finskom tržištu u vrijednosti 150 posto ugovora o plasmanu vozila. Dakle, roba u vrijednosti 168 milijuna eura trebala je u 10 godina biti plasirana na finsko tržište.

‘Nije se mogao potpisati ugovor o prodaji, težak 112 milijuna eura za 84 vozila, da se nije paralelno potpisao i ugovor o offsetu kojim se Patria obvezuje u roku od 10 godina povući s hrvatskog tržišta robe u vrijednosti od 150 posto osnovnog ugovora. Prema informacijama koje imam do danas nije povučen nijedan cent, a ne euro, s naslova offseta’, ukazuje Rončević.

Za provedbu ugovora o offsetu nadležno je Ministarstvo gospodarstvo, pa sugerira da bi tamo trebalo potražiti odgovore zašto Finska nije povukla hrvatskih roba ni za jedan cent, a prošla je skoro polovica vremena u kojemu se taj ugovor mora realizirati . ‘Zašto to nitko ne povlači, a volio bih da me netko demantira ako moje informacije nisu točne’, kaže Rončević.

Osim tadašnjeg ministra obrane Rončevića, u povjerenstvu za nabavu oklopnih vozila bili su i pomoćnik ministra obrane Ivo Bačić, ministri gospodarstva i financija Branko Vukelić i Ivan Šuker, načelnik Glavnog stožera Oružanih snaga RH Josip Lucić, savjetnik predsjednika Vlatko Cvrtila i Bartol Jerković, kao predstavnik Đure Đakovića - nositelja buduće proizvodnje oklopnih vozila.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još