Hrvatska RAT ZBOG PRILOGA O VUKOVARU

Šprajc uklonjen iz 'Dnevnika' i postaje koordinator u Informativnom programu

  • Autor: V.B.
  • 20.12.2011 13:56:28
  • 20.12.2011 12:12:30

Zoran Šprajc odlukom svojih nadređenih više neće voditi nedjeljni 'Dnevnik' HTV-a jer se javno obračunao s Programskim vijećem. Šprajc, kazali su nam službeno na HRT-u, ostaje izvršni urednik u Informativnom programu, a u budućnosti će obavljati posao koordinatora tjednih emisija u istom

'V. d. urednika Informativnog programa HTV-a Dražen Miočić i glavni urednik HTV-a Bruno Kovačević zatražili su da se uredniku i voditelju nedjeljnog 'Dnevnika' Zoranu Šprajcu izrekne mjera upozorenja zbog povrede radne obveze.

'Kolega Šprajc odbio je dati očitovanje nadređenim urednicima u vezi s upitom Programskog vijeća HRT-a, te je zlouporabio medijski prostor javne televizije i Programskom vijeću odgovorio putem ekrana', stoji u priopćenju HRT-a.

Dodaju da se Šprajc se izravno oglušio o nalog nadređenih urednika koji su prema važećim pravnim aktima odgovorni za program. Šprajcov istup smatraju 'potpuno neprimjerenim i neprofesionalnim', zbog čega je predsjednik Uprave Josip Popovac uvažio prijedlog i Šprajcu izrekao mjeru upozorenja zbog povrede radne obveze.

V. d. urednika informativnog programa Dražen Miočić odlučio je da kolega Šprajc do daljnjega neće voditi i uređivati 'Dnevnik', te će obavljati druga zaduženja sukladno njegovoj odluci', zaključuju na Prisavlju.

Podsjetimo, vijećnicima je bio sporan prilog autora Hrvoja Zovka emitiran u središnjem 'Dnevniku', koji je uređivao Šprajc, na obljetnicu pada Vukovara. Desno orijentiranim vijećnicima zasmetalo je korištenje tonskog zapisa razgovora između tadašnjeg predsjednika Franje Tuđmana i zapovjednika obrane Vukovara Mile Dedakovića Jastreba. Iako su vijećnici, posebice Josip Jović i Josip Čerina, tvrdili kako se radi o falsifikatu, istraga na HRT-u je pokazala da su snimke autentične te da su, štoviše, nekoliko godina ranije također bile korištene.

Onda je Vijeće zatražilo da se Šprajc očituje zašto je prilog emitiran baš na obljetnicu pada Vukovara te tko je, kako i kada dogovarao izradu priloga i koja su novinarska saznanja o podrijetlu emitiranih audiozapisa. Umjesto pismenim putem, Šprajc je vijećnicima odgovorio usmeno u 'Dnevniku'.

'Dakle, sporni prilog o okolnostima pada Vukovara objavili smo na godišnjicu pada jer nam se učinilo logičnim da se godišnjicom pada bavimo na datum pada Vukovara. Možda ga je trebalo objaviti na Dan žena, Praznik rada ili Novu godinu, ali novinarska je logika malo drukčija od vijećničke.

Izradu priloga dogovarali su novinari i urednici koji inače dogovaraju izradu svih priloga u 'Dnevniku', osim ako vijećnici nisu navikli sami dogovarati priloge, novinare i urednike, pa im je stvar malo izmakla kontroli', kazao je u nedjeljnom 'Dnevniku' Šprajc i posebno se očešao o novinara Slobodne Dalmacije i vijećnika Josipa Jovića kazavši kako vrhunski profesionalci u Vijeću sami najbolje znaju kako se, primjerice, na splitskoj Rivi može napraviti lažni intervju s ratnim zločincem (Mirkom Norcem, op. a.), jer je to, valjda, u funkciji nacionalnih interesa.

Iako su Šprajcov komentar prvotno odobrili i Kovačević i Miočić, negdje u pola 'Dnevnika' Kovačević je, neslužbeno doznajemo, odlučio da prilog neće ići i pokušao ga je stopirati, ali mu to nije uspjelo. U pokušaju da doznamo nešto više od samih aktera još jednog skandala na HRT-u nismo uspjeli jer se nisu javljali na telefone.

  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još