Hrvatska UDRUŽENO U -TRŠĆANSKOM ZALJEVU

Istarski i slovenski ribari protiv gradnje LNG terminala

Ribari sjevernog Jadrana, hrvatski i slovenski, zajedničkim su snagama odlučili podignuti glas protiv izgradnje LNG terminala u Tršćanskom zaljevu. Upozoravaju da će flora i fauna tog dijela Jadranskog mora biti uništeni, a u svojim nastojanjima imaju i potporu talijanskih kolega

Povodom planirane izgradnje off shore LNG terminala u Tršćanskom zaljevu, danas je u organizaciji Obrtničke komore Istarske županije u Umagu održana zajednička sjednica predstavnika ribara sjevernog Jadrana. Sjednicu je organizirala Obrtnička komora Istarske županije, a uz istarske i slovenske ribare, pozvani su i predstavnici ribara talijanskih područja koja gravitiraju Tršćanskom zaljevu.

No, kako je pojasnio Danilo Latin, predstavnik talijanskih ribara je, nažalost, zbog zdravstvenih razloga izostao. Naime, jutros je doživio infarkt, pa su tako zajedničku izjavu, u kojoj ističu protivljenje izgradnji LNG terminala u Tršćanskom zaljevu, potpisali samo predsjednici Ceha ribara Istre i Slovenije, Tonči Trevižan i Silvano Badin, premda su talijanski ribari možda i najogorčeniji izgradnjom novog terminala, budući da već imaju loše iskustvo s prethodnim, izgrađenim kod Roviga.

'Po našem saznanju takav LNG terminal prouzročio bi trajne negativne posljedice na prirodne bio-resurse u akvatoriju Tršćanskog zaljeva', kaže umaški ribar Danilo Latin, istaknuvši da se ribari protive izgradnji terminala s aspekta njegove lokacije, kao i prezentirane tehnologije.

'Smatramo da bi se uništila flora i fauna mora na području oko terminala, a zagađenje ne bi bilo jednokratno nego kontinuirano i time štetno za zdravlje ljudi. Klor koji se nalazi u cijevima za grijanje plina i putuje tim cijevima vrlo je štetan, a da bi plin prešao iz plinovitog u tekuće stanje, potrebno je sniziti temperaturu na minus 163 Celzijeva stupnja, no kod pretakanja mora ponovno prijeći u plinovito stanje, što znači i veliko isparavanje u atmosferu', upozorio je Latin.

Podsjetio je i da je ribarima 'projekt prezentiran kao da se radi o jednom objektu, s rezervoarom na visine 30 metara iznad površine mora i tornjem visine do 72 metra u kojem plin izgara', no i upozorio da je 'tu i brod koji plin prevaža kao i prostor gdje se pretače, što je već više objekata'.

'Osim toga, lokacija platforme je na plovnom putu, što će automatski značiti ribarskim i drugim plovilima zabranu kretanja u okolici, premda se u samoj prezentaciji projekta vidjela neka jedrilica u blizini', kaže Latin, ogorčeno dodajući da se u iznošenju tehničkih podataka projekta, manipuliralo i udaljenošću od hrvatske obale.

'U projektu je navedena udaljenost od 20 kilometara od hrvatske obale, no poznajem to područje jer svakodnevno ribarim i odgovorno tvrdim da ta udaljenost ne bi bila veća od 13 kilometara', ukazuje dalje Danilo Latin.

Napominje da LNG terminal ne bi bio poticajan ni za istarski turizam. Kakve gospodarske štete mogu očekivati ribari koji gravitiraju prema tršćanskom zaljevu, dodao je Latin, zorno pokazuje podatak da je lokalnim talijanskim ribarima, kad se gradio terminal ispred gradića Rovigo, unaprijed isplaćena odšteta od 12 milijuna eura.

No, kako ističe Latin, ribari ne žele primiti nikakav novac na ime obeštećenja, a razlog je moralne naravi.

'Mogućnost obeštećenja sadašnjih ribara smatramo moralno neprihvatljivim jer prirodni resursi nisu naše vlasništvo i stoga nisu na prodaju', stoji u današnjoj zajedničkoj izjavi istarskih i slovenskih ribara.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još