HŽ U ŽESTOKIM PREGOVORIMA

'Ako se ne dogovorimo, Daruvarčani će koristiti druge vidove prijevoza'

24.11.2011 u 08:34

Bionic
Reading

Nakon godinu i pol dana obustave željezničkog prometa u grdu Daruvaru, HŽ očito više nema novca ni za autobuse koji su umjesto vlaka prevozili putnike do desetak kilometara udaljenog mjesta Sirač, koje još uvijek ima željeznički promet. Iz HŽ-a tvrde da po tom pitanju ipak još pregovaraju s Ministarstvom prometa, ali ako do dogovora ne dođe - stanovnici Daruvara i Sirača morat će se sami snaći

Premda se prije nešto više od godinu dana u Vladi sastalo četvero ministara kojima je tada bilo 'stalo' da grad od 12.000 stanovnika ne postane prometno izoliran i premda su se obvezali da će se 11 kilometara pruge od mjesta Sirač do grada Daruvara početi obnavljati sredinom 2011. godine, dogodio se onaj najgori scenarij.

'Prema informacijama kojima raspolažemo, a uslijed nedostatka financijskih sredstava, navedena dionica pruge nažalost neće biti osposobljena za prometovanje vlakova za novi vozni red 2011/12', priopćili su jutros iz HŽ-a i objasnili da čak i ukidaju zamjenski prijevoz, odnosno autobus:

'Pokušavajući iznaći rješenje nastale situacije. HŽ Putnički prijevoz održao je sastanke s autobusnim prijevoznicima i predstavnicima županija s navedenog područja po pitanju zajedničke prijevozne karte vlak/autobus. S obzirom na to da autobusni prijevoznici nisu iskazali interes za zajedničku kartu jer u projektu nisu našli financijsku isplativost, a kako HŽ Putnički prijevoz za vozni red 2011/12. nema predviđena sredstva za prometovanje nadomjesnog autobusnog prijevoza, trase istih nisu uvrštene u materijale voznog reda.'

Dakle, Daruvar ne samo da neće dobiti prugu, nego mu HŽ više ne može platiti ni autobus koji bi dva do tri puta dnevno prevezao putnike iz Daruvara do željezničke stanice Sirač i obrnuto. U ovom trenutku bitno je naglasiti da taj autobus nije bio nimalo luksuzno prijevozno sredstvo, nego stari autobus koji su željezničari jednom prilikom morali i pogurati da bi se pokrenuo.

No, Hrvatske željeznice peru ruke i kažu da bi odgovornost sad trebala preuzeti lokalna vlast te da pregovaraju i s Ministarstvom prometa: 'HŽ Putnički prijevoz i nadalje s resornim Ministarstvom pokušava iznaći pozitivno i prihvatljivo rješenje za prijevoz putnika na relaciji Daruvar - Sirač. Ukoliko do toga ne dođe, putnici će morati koristiti druge vidove prijevoza.'

Na sastanku u Vladi je uz tadašnju potpredsjednicu Vlade Đurđu Adlešič, ministra vanjskih poslova Gordana Jandrokovića i ministra turizma Damira Bajsa bio i ministar prometa Božidar Kalmeta. Svi su se oni, ponavljamo, obvezali da grad kao što je Daruvar ne smije postati prometno izoliran u godinama kada Hrvatska postaje članica Europske unije. Daruvar je imao željeznički promet od 1897. godine i Austro-Ugarske, a sad nema ni autobus.

Ipak, nekoliko sati nakon tportalove objave vijesti o ukidanju HŽ-ovog autobusa do Daruvara
, dogodio se obrat u HŽ-u koje su odlučile ipak pronaći 'dodatna rješenja': 'Na današnjoj sjednici Uprave HŽ Hrvatske željeznice holdinga raspravljalo se o nastavku prijevoza autobusima kao supstitucije za vlak do potpunog obnavljanja dionice Daruvar-Sirač. Slijedom rasprave, donesen je zaključak da Uprave HŽ Infrastrukture i HŽ Putničkog prijevoza ispitaju dodatne mogućnosti prijevoza putnika autobusima. Konačna odluka očekuje se tijekom slijedećeg tjedna', priopćili su iz HŽ-a.