Hrvatska PARKIRANJE U ZAGREBU

Cijena garaže iza Mimare skočila s 250 na 310 milijuna kuna

Milan Bandić, gradonačelnik Zagreba, poslao je u skupštinsku proceduru Prijedlog o provedbi projekta gradnje podzemne garaže s trgovačko-uslužnim sadržajima, sportskom dvoranom i centrom za mlade na lokaciji srednjoškolskog igrališta Savska - Kačićeva - Klaićeva - Kršnjavoga po modelu javno-privatnog partnerstva (JPP)

Kapacitet garaže planiran je na 599 parkirnih mjesta, a ukupna građevinska bruto površina svih građevina na minus tri etaže i nultoj etaži iznosi 38.900,85 m2. Ukupna vrijednost projekta procijenjena je na 310 milijuna kuna (cca. 40 milijuna eura), s tim da je dosad u njega, kroz različite faze, već potrošeno 17,4 milijuna kuna.

Prema mandatnom pismu, oko kojeg su se usuglasili Grad i Europska banka za obnovu i razvoj iz Londona, projekt bi se financirao na način da banka osigura dugoročni kredit za privatnog partnera kojeg bi Grad izabrao na otvorenom međunarodnom natječaju.

Vinci park želi garažu?

Na otvorenim danima koji su se održali prije nešto više od godinu dana i na kojima je sudjelovalo 16 tvrtki predstavljen je projekt. Među njima našla se i francuska tvrtka Vinci Park koja ima iskustva s takvim projektima. 'Od tvrtki koje su sudjelovale na otvorenim danima mislim da ih je polovica bila zainteresirana za projekt. Očekujem da se na međunarodnom natječaju pojave dodatni pravi igrači', istaknuo je Prežigalo.

Tim stručnjaka, savjetnika za JPP koji bi sklopio ugovor s Gradom, radi izrade tenderske dokumentacije i davanja pomoći u procesu nabave sve do potpisa koncesijskog ugovora, financirao bi se iz bespovratnih sredstava iz fondova tehničke pomoći koji su u nadležnosti banke, a njihova naknada doseže 400.000 eura. U spomenutom pismu stoji i da bi trošak savjetnika išao na teret privatnog partnera.

U konačnici čitavim projektom privatni partner bi raspolagao narednih dvadeset godina, nakon čega bi on prešao u ruke Grada.

Gradnja iza Muzeja Mimara, na trenutno zapuštenom srednjoškolskom igralištu, gdje je cijeli kompleks planiran, u posljednje tri godine koliko se u javnosti o njoj priča, izazivala je brojne polemike, posebno stručne javnosti. Trn u oku bila je činjenica da se na minus jedan etaži na površini od gotovo osam tisuća m2 planira graditi šoping centar i da, iako se spominjao, u idejnom, glavnom i izvedbenom projektu koji je izradio Capital – Ing, nije bilo pothodnika koji bi garažu povezao s Dječjom bolnicom u Klaićevoj.

U međuvremenu projekt je dopunjen i on danas uključuje pothodnik, šoping centar, ali i novu cijenu. Naime, 2009. godine na zahtjev Zagrebačkog holdinga Ekonomski fakultet u Zagrebu napravio je Investicijsku studiju opravdanosti ulaganja koja je predviđala cijenu od 250 milijuna kuna.

'Bez pothodnika cijela priča ne bi imala smisla. Bolnica nema parking i garaža se bi se dijelom gradila radi nje. Nažalost, to je povećalo i cijenu jer bi se osim pothodnika gradila i nova ZET-ova ispravljačka stanica. Što se tiče šoping centra, privatnom partneru treba ponuditi još nešto osim same garaže jer od nje cijeli projekt ni njemu ne bi bio isplativ.

Mislim da je projekt dobar i da treba Gradu. Na način na koji je složen Grad ima minimalni trošak i višestruku korist. Uostalom, isposlovali smo i da trošak za savjetnike ide na privatnog partnera. Kad bi sve prošlo u idealnim uvjetima, a to znači da projekt prođe Skupštinu, kompliciranu proceduru oko JPP-a, vjerujem da bi garaža bila otvorena potkraj 2013. godine', kazao je pročelnik Gradskog ureda za gospodarstvo, rad i poduzetništvo Ladislav Prežigalo, koji će u ime gradonačelnika o projektu izvijestiti gradske zastupnike u Skupštini.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još