Hrvatska BIG BROTHER U MARCELLINU

Kako je Sanaderova snimka uvukla strah u kosti gostiju

'Goste od kojih živite štitite, a ne zabijate im nož u leđa. Čerhak je povrijedio ugostiteljski kodeks i bonton', rekao je Miroslav Folnegović, predsjednik Udruženja ugostiteljskih djelatnosti pri Hrvatskoj gospodarskoj komori komentirajući videosnimku večere Zsolta Hernadija i Ive Sanadera u listopadu 2009. u elitnom zagrebačkom restoranu Marcellino, a koja bi mogla biti jedna od glavnih dokaza protiv bivšeg premijera

Vlasnik Marcellina, inače vrhunski chef, Mario Čerhak rekao je kako snimke nadzornih kamera čuva nekoliko godina, a na sudu su se jučer pojavila i dva računa za spornu večeru, jedan od 4.923 kuna, a na drugom je iznos od 1.536 kuna.

Odzvonilo večerama s ljubavnicama i sklapanju mutnih poslova

Folnegović smatra kako je ovaj događaj nanio ljagu cijeloj branši u Hrvatskoj, jer je ugostiteljstvo zanimanje koje nalaže diskreciju. 'Bilo da ste s ljubavnicom, ženom, poslovnim partnerom, u restoranu morate dobiti bezuvjetnu diskreciju', objašnjava Folnegović, inače i predsjednik Udruge hrvatskih restoratera.

Objekti u kojima se restorani nalaze mogu biti pod videonadzorom zbog kontrole poslovanja, blagajne i slično. Čak se ni zaposlenici ne bi smjeli snimati, a kamoli gosti restorana.

'Takve stvari gledamo u filmovima kada se snimaju ili prisluškuju gosti u hotelu. To rade tajne službe, a ne vlasnici. Ugostitelji imaju propisan kodeks kojim se najstrože zabranjuje govoriti koji gosti dolaze, koliko troše i s kim se druže da se zaštiti dignitet struke. U ovom se slučaju dogodio veliki presedan', ogorčen je Folnegović. Usto, konobari moraju čuvati diskreciju gostiju, kaže Folnegović. 'Ako dođu do stola i nešto čuju, to znači da to nisu nikada čuli osim ako nisu tajni agenti ili James Bond', ironično dodaje.

Diskrecija je najvažnija

Što se računa tiče, oni se uvijek čuvaju. Oni koji žele potpunu diskreciju plaćaju gotovinom, tako da nema nikakva traga koji ostaje u slučaju da se plaća kreditnom karticom. Koliko je diskrecija bitna, pokazuje i činjenica da hoteli nekim gostima šalju pismo zahvale isključivo na adresu tvrtke, a ne na kućnu.

Presedan Sanadera i Marcellina, kaže Folnegović, već je uveo strah među goste. 'Restoran nikada nije bio mjesto za visoko moralne ljude, već mjesto za okupljanje ljudi. Sada već vlada određen loš osjećaj, jer svi gosti koji su namjeravali ići u restorane imaju u glavi bubu i razmišljaju snima li se tu nešto, paze što govore, vade baterije iz mobitela…', poručio je.

Marija Čerhaka, kaže, dobro pozna i jako je iznenađen ovim potezom. 'Mislim da nije tu u pravu, a on je i sam svjestan da bi mogao imati problema zbog toga. No nanio je štetu i drugim restoranima', zaključio je Folnegović.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još