Hrvatska RADIMIR ČAČIĆ

'Osobno sam ustrojio Hrvatske autoceste iz ničega'

Javnu upravu, kako na državnoj tako i na lokalnoj razini, očekuje temeljita rekonstrukcija i niz restrikcija, od kojih su neke vrlo dvojbene, ukoliko Kukuriku koalicija osvoji vlast. Na takav zaključak upućuje 'Plan 21', odnosno najave čelnika SDP-a, HNS-a, HSU-a i IDS-DDI-a, iako zasada rijetko izlaze s detaljima svojih planova

Zaustavljanje troška mase plaća i ukupnih troškova u javnoj upravi, zajedno s jačanjem investicija te ulaganjem u industriju, glavni su procesi za koje se zalaže Kukuriku koalicija.

'Svima je danas već jasno da idemo usporedno s ova tri snažna procesa. Naravno, neće tisuće ljudi završiti na cesti niti će se dramatično rezati plaće. Međutim, naš je cilj doći do učinkovitije javne uprave koja će moći odgovoriti izazovima snažnog gospodarskoga rasta i europskih integracija. U ovom trenutku naša javna uprava nije u stanju odgovoriti ni na jedno ni na drugo jer to traži neke nove ljude i puno novih znanja', smatra Radimir Čačić, predsjednik HNS-a.

Mogućnost racionalizacije Čačić, uz ostalo, vidi i centralnom obračunu plaća u javnom sektoru, i to na vrlo radikalan način.

'Zašto svaka škola, svaka ambulanta i svako ministarstvo ima ljude i odjele koji obračunavaju plaće? Zašto tu radi tisuće ljudi, a moglo bi sve to napraviti sto ili 150 ljudi kao gornja granica? To je tako jer ova država uopće ne zna koliko ljudi ima u javnoj upravi, a kamoli kako postaviti racionalnu organizaciju, sustav stimulacija, kadrovsku politiku te da prepoznate razliku obrazovanja. To je abeceda, ali koja nije ostvarena', tvrdi Čačić.

Velik prostor za promjene u javnoj upravi čelnik HNS-a vidi u postojećoj masi plaća, ali i u smanjivanju broja zaposlenika.

'Broj zaposlenih treba smanjivati što prirodnim odljevom, a što evaluacijom rada, ali stvarnom, a ne formalnom ili revanšizmom. Naravno, ne govorimo o dužnosničkom dijelu koji je dokazao da mora otići, nego o ostalim ljudima koji rade u javnom sektoru', pojašnjava.

Javne tvrtke, bilo na nacionalnoj bilo na lokalnoj razini, poseban su problem za Čačića.

'Osobno sam ustrojio Hrvatske autoceste iz ničega. Rekao sam: gospodo, dajte mi europske standarde, broj zaposlenih po kilometru izgradnje i održavanja te naplate. Dajte mi i njihovu strukturu te budite bolji od tog standarda. Tvrtka je ustrojena, a od 2001. do 2003. držala je razinu 90 posto zaposlenosti u odnosu na europsku normu. Međutim, sada je to 185 posto. Dakle, za isti zadatak prije smo bili 10 posto bolji od europskih normi, što nije bilo teško jer smo bili novi, a i oni imaju svojih dvojbenih zapošljavanja, a sada imamo više od dva puta od europskih normi. I tu su ogromne rezerve, to je ta unutarnja devalvacija koju moramo provesti', ističe Čačić, dodajući da to ne vrijedi samo za državna poduzeća, nego i za lokalna, poput Zagrebačkog holdinga ili varaždinskog Varkoma i Parkova.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još