PREMORENI VOZAČI AUTOBUSA

Treba li koje dijete poginuti da se napravi red?

13.07.2011 u 12:12

Bionic
Reading

Posljedice sudara autobusa koji je prevozio osječke gimnazijalce u Veliku Britaniju i kamiona srećom su samo lakše ogrebotine kod nekolicine učenika. Uzrok ove nesreće navodno je umor vozača. Miljenko Gočin, predsjednik Sindikata hrvatskog vozača pita se treba li se dogoditi nesreća s daleko tragičnijim posljedicama da država uvede rada u ovaj sektor ili će premoreni vozači kojima poslodavci nameću ubojiti tempo rada i dalje ugrožavati tuđe i svoje živote

Kako piše Novi list, vozač autobusa koji je skrivio nesreću u Velikoj Britaniji iskusan je, no prije ove rute vozio je u Španjolsku te u Tursku. Gočin kaže kako imamo dobre zakone, no nitko ih se ne pridržava, a inspekcije su neučinkovite, kao i blag sustav kazni za prekomjernu vožnju.


Vlasnici prijevozničkih tvrtki, kaže Gočin, razvili su metode kako falsificirati tahografske listiće teretnih vozila i autobusa kako vozači ne bi morali uzimati zakonom propisane odmore. I ovom slučaju, profit je iznad svega. Usto, vozačima nude i rad po učinku te su ovi prisiljeni za kakvu-takvu plaću raditi non-stop. Kaže kako je od kolega doznao da je i vozač autobusa koji je prošle godine uzrokovao prometnu nesreću na Plitvicama u kojoj je teško ozlijeđeno nekoliko učenika te učiteljica kojoj je amputirana šaka, također bio premoren.

'Tahografski listići moraju se čuvati barem dvije godine, no to nitko ne kontolira i oni se bacaju. Usto, poslodavci vozačima koji su odvozili više nego što bi smjeli taj period upisuju kao godišnji odmor.

Gočin kaže kako ima potvrde prema kojima ispada da su neki vozači stalno na godišnjem odmoru. 'Kada smo podnosili prijave protiv tih poslodavaca, inspekcija je došla tražiti tahograf listiće, no rečeno je da ih je čistačica slučajno bacila u smeće.'

Poslodavci tjeraju vozače da voze više nego što bi trebali. Nakon što im policija napiše kaznu, tjeraju vozače da izjave da su sami, na svoju odgovornost vozili prekomjerno.

O neefikasnosti inspekcija cestovnog prometa najbolje govori podatak da je u 2009. naplaćeno za prekomjernu vožnju tek 117 tisuća kuna kazni. U Sloveniji, kaže, Gočin, naš je vozač za samo pola sata prekomjerne vožnje platio 500 eura kazne. 'Voziš koliko možeš izdržati', rekao je. Kaže da vozači nisu prijavljeni, voze na crno nakon što su odradili smjenu na svom poslu.

Gočin za sve krivi Kalmetino Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture koje probleme u prijevozničkom sektoru gura pod tepih. Ministar predstavnike Sindikata hrvatskog vozača nije nijednom primio. Gočin tvrdi kako bi, da se uvede reda, previše toga isplivalo na površinu.

'Osam tisuća i šesto vozača je na burzi. Da se zakon počne minimalno provoditi, nijedan ne bi bio nezaposlen. Pa vozači odrade i po 300 sati tjedno', zaključio je predsjednik sindikata.