Hrvatska CAMMEO OD PETKA NA ULICAMA

Je li Zagreb napokon dobio kvalitetnu taksi uslugu?

Na Veliki petak, točno u šest ujutro, dispečeri tvrtke Taxi Cammeo očekuju prvi poziv Zagrepčana na jedinstveni broj 1212 i prvog putnika u svojim Škoda Octavijama na zagrebačkim cestama

ZAGREB – Dugo najavljivani početak taksi vožnje poznate riječke tvrtke u Zagrebu konačno će biti realiziran, a putnicima će u 76 vozila biti ponuđena nova vrsta usluge i znatno niže cijene – start vožnje iznosit će 15 kuna, prva dva kilometra neće se naplaćivati, a svaki sljedeći stajat će pet kuna. Tarifa će važiti 24 sata u danu, prtljaga se neće naplaćivati. Sva su vozila opremljena besplatnim bežičnim internetom i dječjim sjedalicama, a svaki će putnik dobiti priliku staviti primjedbu, sugestiju ili pohvalu na vožnju i vozača.

Osim Radio Taxija, Cammea i Metropole, na ulicama i 'samostalci'

Zanimljivo je da se dolaskom Cammea konkurencija širi i na područje obrta jer navodno 20-ak taksija već kruži Zagrebom pod neovisnom oznakom. 'Samostalci' su, očito, odlučili biti konkurencija i onima za koje građani tvrde da su preskupi, ali i za one koje damping cijenama izbacuju konkurenciju iz utrke. Zasad se uglavnom prepoznaju po evidencijskim brojevima od 6.000 nadalje.

'Ako nam je za dokazivanje u Rijeci trebalo 100 dana, a u Osijeku samo sedam dana, vjerujem da ćemo se i u Zagrebu vrlo brzo dokazati. Osječani su mislili da se šalimo i da pričamo u prazno kad smo najavljivali dolazak u Osijek. Nisu vjerovali da im netko otvara vrata, da mogu dobiti račun, da im dečki u odorama požele dobar dan i kažu: 'Hvala lijepa!' Za samo tjedan dana ponovno je rođena navika služenjem taksijem kod Osječana, pa se nadam da će tako biti i u Zagrebu', optimističan je Kosta Minovski, direktor tvrtke Taxi Cammeo. Vjeruje u uspjeh svog posla u Zagrebu navodeći da 'čovjek mora biti optimist ako u neki posao ulaže 29 milijuna kuna'.

Iz Cammea podsjećaju da su korisnici njihovih usluga postali ljudi kojima je vožnja taksijem bila luksuz – studenti, umirovljenici, stari i bolesni - te tvrde da je građanima 'postalo posve normalno za 20 kuna otići na liječnički pregled ili na ispit'.

'Brzo, sigurno, jeftino – moto je naše tvrtke i to ćemo napraviti u Zagrebu. Nudimo bolju uslugu, ali i kvalitetnu, udobnu i sigurnu vožnju. O eventualnim neugodnostima koje će naši vozači doživljavati ne želim pričati.

Dobacivanja i ćakulanja će biti. Ako bude nešto gore, imat ćemo zaštitare u uredu i na cesti, a lako ćemo o svemu izvijestiti policiju i javnost', najavljuje Minovski. Po njegovim riječima, 'posao je postavljen na duge staze sa željom da se kod građana ponovno usadi navika vožnje taksijem', uz najavu da nakon Osijeka i Zagreba slijedi i pohod na Split. Do tada se u Taxi-Cabu, kako se zove zagrebačka tvrtka-kći riječkog Cammea locirana u Radničkoj cesti, nadaju dozvoli i za preostala 74 vozila.

Dolazak konkurencije na zagrebačke ulice nerado su komentirali u Udruženju autotaksi prijevoznika Grada Zagreba – Radio Taxi, pravdajući se drugim obvezama, dok su u još jednom taksi prijevozniku, poduzeću Metropola, pozdravili svježu krv u poslu.

'Posla imamo i konkurencije se ne bojimo. Respektabilna smo tvrtka s dobro uhodanim poslom, pa nam konkurencija ne smeta. Dapače, konkurencije i treba biti jer su odmah niže cijene za krajnje korisnike. Što se tiče Taxija Cammea, njihov dolazak mi baš i ne smeta. Neka slobodno dođu, no prostora za rad baš i nema puno', poručio je Miljen Pavlić iz Metropola Auta. Upozorava, ipak, da 'na taksiju nema posla'. 'Naši ljudi su potpuno odviknuti od taksija', kaže.

'U opisu posla tvrtke Metropola Auto, objavljenom na njihovim poslovnim web stranicama, nudi se prijevoz putnika u kombi vozilima, čime se značajno umanjuje prijevozna cijena skupine putnika, ali i prijevoz do škole ili drugih ustanova za djecu s posebnim potrebama u prilagođenim vozilima. Cijena prijevoza po prijeđenom kilometru u jednom od 10 kombija iznosi 2,40 kuna, dok se tzv. start sat u gradskom prijevozu naplaćuje 60 kuna plus 70 kuna po svakom novom satu. Za sve narudžbe ili dodatne informacije na raspolaganju je potencijalnim putnicima broj telefona 01 2407 454.

Trebat će proći najmanje godinu ili dvije, da se putnici vrate u naša vozila. Jedino ih možemo vratiti nižim cijenama – drukčije ne možemo', ukazao je Pavlić, čija je tvrtka već 21 godinu na cestama Zagreba, ali i cijele Hrvatske.

Ma kako se 'borba za svakog putnika' odvijala, svima je jasno da je na Zapadu vožnja taksijem nešto posve uobičajeno, pa su u pojedinim razvijenim, ali i manje razvijenim zemljama vozila s natpisom Taxi postala i dio tradicije. Njujorški Yellow Cab, londonski TX-4 ili Mercedes 'boje slonove kosti' u Njemačkoj pričaju svaki svoju priču, pa možemo očekivati da i zagrebački taksisti pođu njihovim tragom, a građani budu zadovoljni prijevozom od točke A do točke B.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još