VI PITATE, ONI ODGOVARAJU

Kome prijaviti bezobrazne javne službenike?

19.04.2011 u 10:10

Bionic
Reading

Za razliku od većeg dijela svijeta, u Hrvatskoj za državne i javne službenike još ne postoji etička obveza nošenja službene iskaznice ili značke s imenom i prezimenom

Ako se građani po raznim uredima državne uprave, a prvenstveno na šalterima, suoče s nekorektnom komunikacijom anonimnog službenika, bez obzira na osjećaj bespomoćnosti koji ih tom prigodom obuzima, oni mogu podnijeti pritužbu na rad i ponašanje državnih službenika čelniku državnog tijela u kojem je službenik zaposlen ili povjereniku za etiku.

Taj je, naime, imenovan u svim državnim tijelima. Pritužba za ponašanje protivno Etičkom kodeksu državnih službenika podnosi se pisanim ili usmenim putem, putem otvorenog besplatnog telefona u Ministarstvu uprave (0800 03 04) te putem elektroničke pošte.

Stoga, ako se državni službenik prema građaninu ponaša nekorektno a ovaj ga ne može identificirati, podnosi pritužbu na jedan od gore navedenih načina, s naznakom mjesta i vremena na kojem se to ponašanje dogodilo. Nakon toga nadležna državna tijela utvrđuju identitet državnog službenika i ispituju događaj te, ako je bilo nekorektnosti, pokreću odgovarajući postupak protiv tog službenika.

Iako ne postoji opća obveza svih državnih službenika da nose istaknute pločice sa svojim imenom i prezimenom, za pojedine državne službenike koji u obavljanju svojih poslova komuniciraju s građanima posebnim je propisima utvrđena obveza nošenja službene iskaznice ili značke te predstavljanja u obavljanju svojih poslova. To vrijedi npr. za inspekcijske poslove u svim ministarstvima, a i za one službenike koji obavljaju određene specifične poslove (policijski službenici).

Svi državni službenici dužni su pridržavati se pravila ponašanja i etičkih načela utvrđenih Etičkim kodeksom državnih službenika. U odnosu prema građanima dužni su postupati profesionalno, nepristrano i pristojno, a pri obavljanju službene dužnosti dužni su čuvati osobni ugled, ugled državne službe i povjerenje građana u državnu službu.