Hrvatska NAPAD NA SVJEDOKA

Glavaš ponovno uređuje Glas Slavonije

Skandaloznom naslovnicom i člankom u današnjem Glasu Slavonije, uredništvo je dopustilo Branimiru Glavašu da iz zeničkog zatvora, gdje služi kaznu za ratne zločine, izvrijeđa Ivicu Zbožila, navodnog zaštićenog svjedoka na suđenju Glavašu. Upravo donesenu oslobađajuću presudu Zbožilu u postupku za gospodarski kriminal, Glas je, citirajući Glavaša, nazvao nagradom Vrhovnog suda za lažno svjedočenje protiv njega

Ivica Zbožil, bivši direktor osječkog OLT-a, pravomoćno je na Vrhovnom sudu oslobođen optužbe za pokušaj zloporabe položaja i ovlasti te namjere protuzakonitog pribavljanja materijalne koristi veće od tri milijuna kuna. Time je, nakon dvije ukinute presude Županijskog suda u Osijeku, potvrdom treće – oslobađajuće - napokon završila sudska trakavica započeta još 1997. godine.

Tada je Zbožil u pritvoru proveo gotovo dva mjeseca, za što su njegovi roditelji optuživali upravo Branimira Glavaša i prosvjedovali pred njegovim uredom župana Osječko-baranjske županije.

Glavni urednik nema komentara

Vijest o oslobađajućoj presudi dobili su istodobno Večernji list i Glas Slavonije, međutim objavljena je samo u Večernjaku. U Glasu ju je s deska, sa stranica crne kronike povukla Sanja Marketić, donedavno zamjenica glavnog urednika, trenutačno bez formalne funkcije u listu zbog prelaska na novu dužnost.

'Da, povukla sam taj tekst prije nekoliko dana jer presudu nismo pronašli na službenim stranicama Vrhovnog suda, a urednik mi nije znao reći od koga je novinar dobio informaciju. Budući da nismo znali kakva je vjerodostojnost izvora, odgodili smo objavu i danas smo pustili tekst. Nisam još vidjela novine, niti tekst, jer jučer je to radio glavni urednik Damir Gregorović', rekla nam je Sanja Marketić, inače osumnjičena da je kao Glavaševa prijateljica sudjelovala u prikupljanju novca radi pokušaja potkupljivanja sudaca Vrhovnog suda da bi Glavašu donijeli oslobađajuću presudu ili mu barem smanjili kaznu.

Glavni urednik Damir Gregorović na sva je naša pitanja imao samo jedan odgovor: 'Nemam komentara.'

Veći dio današnjeg teksta u Glasu Slavonije citati su izjava Branimira Glavaša dobivenih 'preko prijatelja' te skinutih s njegove web stranice. Glavaš, između ostalog, navodi da se Zbožil nudio Ivi Sanaderu da lažno svjedoči protiv njega, zbog čega ga je HDZ zaposlio prvo u sustavu MORH-a, a potom ga je ministar Ivica Kirin 'uhljebio' u zagrebačkom Dalekovodu.

Glavaš optužuje i Vladimira Fabera da je pripremao Zbožila za svjedočenje protiv njega obećavajući mu da će 'sanirati' kaznenu prijavu zbog koje mu se sudilo, a nazvao ga je i lažnim braniteljem.

Zenica bliža od Zagreba

Autori novinarskog teksta, Mario Mihaljević i Marijan Matasović, potrudili su se dobiti izjavu pravomoćno osuđenog Glavaša iz zatvora u Zenici, ali ne i pravomoćno oslobođenog Zbožila u Zagrebu. Nama se javio na prvi telefonski poziv i sve Glavaševe tvrdnje nazvao klevetama te najavio tužbu protiv njega, Glasa Slavonije, autora teksta i glavnog urednika, od kojih će tražiti i naknadu za duševne boli te ih prijaviti Vijeću časti HND-a.

'S Ivom Sanaderom nisam kontaktirao, niti sam radio u sustavu MORH-a. Kirina ne poznajem, a posao u Dalekovodu sam dobio kada sam im prezentirao jedan projekt kao pomoćnik direktora Zagreb-montaže, pa su mi ponudili angažman. Fabera nikad nisam vidio osim na televiziji. U vrijeme istrage ratnih zločina u Osijeku poslao mi je neke ljude, ali nisam htio razgovarati s njima', tvrdi Zbožil i pojašnjava da je na prvom suđenju u Osijeku bio oslobođen, ali budući da je Glavaš tada bio župan i politički iznimno utjecajan, intervenirao je na Vrhovnom je sudu, pa je presuda ukinuta.

Potom je na Županijskom sudu proglašen krivim, ali je i to ukinuto, te je sada pravomoćno oslobođen. O njegovom statusu u Domovinskom ratu, tvrdi, najbolje govore članska iskaznica i potvrde koje mu je potpisivao osobno Branimir Glavaš.

U završnom dijelu članka Glavaš se ponovno obrušio na jednu osječku obitelj koju već godinama optužuje da je krivotvorila status hrvatskog branitelja svom pokojnom suprugu i ocu te za to godinama dobiva nepripadajuću materijalnu korist iz državnog proračuna. Zbog teksta koji je svojedobno, nakon razgovora s Glavašem, o tomu pisao današnji izvršni urednik Glasa Slavonije, Igor Bošnjak, obitelj je na sudu ishodila osuđujuću presudu, a tekst je na Sudu časti HND-a ocijenjen neprofesionalnim i jednostranim jer nije sadržavao izjavu druge strane. Slučaj se sada ponovio u još drastičnijem obliku, pa uredništvo i upravu jedinog slavonsko-baranjskog dnevnika očekuju novi sudski i profesionalni problemi.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još