Hrvatska KLIMAVI RAST PRODAJE

U Hrvatskoj samo još Vlada kupuje nove aute

U Hrvatskoj su u prva dva mjeseca 2011. godine registrirana 6652 novih automobila, što je 19,75 posto više u odnosu na prošlogodišnjih 5555. Najprodavanija marka Renault sa 740 prodanih automobila zauzima 11,12 posto tržišta, a slijedi ga Škoda sa 729 prodanih automobila, odnosno 10,96 posto tržišta. Tržište automobila u 2011. godini poraslo je, no nažalost ne zbog boljeg standarda građana – već zbog državne javne nabave (obnove) voznog parka

Renault i Škodu na ljestvici najprodavanijih automobila u siječnju i veljači 2011. godine slijedi tradicionalno najprodavanija marka automobila u Hrvatskoj – Opel. Opel je u Hrvatskoj prodao 618 automobila. Četvrto mjesto zauzeo je Volkswagen sa 609 prodanih automobila, što mu je donijelo 9,16 posto tržišta. Peta najprodavanija marka automobila u Hrvatskoj (504 prodana automobila) je Peugeot.

Prema modelu, u prva dva mjeseca 2011. godine u Hrvatskoj je najprodavaniji automobil Škoda Octavia sa uvjerljivo najviše prodanih automobila, čak 597. Ta brojka predstavlja 317 postotni rast prodaje tog modela. Sa 300 prodanih automobila slijedi Opel Astra, zatim Renault Megan, VW Golf i Renault Clio.

Iza ovih, za prodajne salone dobrih brojki ne stoji povećana kupovna moć građana – kako je to premijerka Kosor nedavno netočno prezentirala javnosti. Rast prodaje je realizacija dijela prošlogodišnjeg Vladinog natječaja za nabavu automobila namijenjenih središnjim tijelima državne uprave. I naravno da nitko ne bi trebao imati zamjerke na automobile koje država kupuje za svoje potrebe – oni su jedno od sredstava izvršavanja svakodnevnih dužnosti, policije recimo. Ali smeta izjava premijerke koja je znajući za statističke podatke prije nego je to javnost mogla znati koristila ovako niske i prozirne trikove u dnevnopolitičke svrhe.

Iz Ureda za središnju javnu nabavu portalu Profitiraj.hr dostavili su podatke o vozilima koje je država preuzela u prva dva mjeseca 2011. godine…

Tako je, prema podacima Ureda za središnju javnu nabavu, Vlada RH u prva dva mjeseca nabavila ukupno 544 automobila, što predstavlja oko 8,2 posto od ukupnog broja prodanih automobila u prva dva mjeseca 2011. godine.

Škoda kao druga najprodavanija marka automobila u Hrvatskoj, u siječnju i veljači, tu poziciju dosegla je isključivo na temelju isporuka državi, kojoj je u spomenutom vremenskom razdoblju isporučeno 488 automobila te marke, što predstavlja 67 posto ukupne Škodine prodaje.

Uvjerljivo najprodavaniji model u Hrvatskoj u prva dva mjeseca je Škoda Octavia. Tih je modela ukupno prodano 597, od čega se na isporuku državi odnosi 483, ili gotovo 81 posto.

Ako od ukupne prodaje automobila u Hrvatskoj oduzmemo državnu kupovinu, dobit ćemo 6.108 prodanih automobila. Od tog broja treba oduzeti i velik broj automobila u vlasništvu kompanija. Ako nakon toga i ostane porast prodaje automobila fizičkim osobama, građanima RH, to svakako nije i ne može biti ekonomski pokazatelj na koji se premijer jedne države treba oslanjati u komunikaciji s javnosti.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još