PREKID KOJI SE PAMTI

Počinje kampanja protiv pušenja

08.03.2011 u 14:00

Bionic
Reading

Na Hrvatski dan nepušenja i prvi dan Korizme, 9. ožujka, počet će nacionalna javno-zdravstvena kampanja protiv pušenja 'Bivši i bivše - prekid koji se pamti', a cilj joj je pružiti potporu svim pušačima koji žele prestati pušiti te stvoriti pozitivno stajalište građana da je prestanak pušenja moguć, najavljeno je danas na konferenciji za novinare u Ministarstvu zdravstva

Smatra se da je u Hrvatskoj 22 posto pušača, a istraživanje provedeno uoči kampanje na 600 ispitanika, pušača i nepušača od 18 do 47 godina, pokazalo je da polovica pušača nije nimalo motivirana za prestanak pušenja. Većina ispitanika navodi da je pokušala prestati pušiti i smatra kako je pet pokušaja dovoljno da bi se prestalo pušiti, dok 41 posto vjeruje da u tome može uspjeti.

Najveći broj pušača dnevno popuši minimalno pola ili cijelu kutiju dnevno, manje od pola kutije cigareta popuši 22 posto pušača dok više od jedne kutije njih 7 posto. Šezdeset jedan (61) posto pušača prvu cigaretu zapali unutar 30 minuta od buđenja

Pušači su skloni vjerovati da su zabavniji i da imaju bolji seksualni života te smatraju kako su nepušači dosadniji od njih, neki su od rezultata istraživanja koji je provela udruga Difrakcija, glavni organizator kampanje, u suradnji s agencijom Medianet krajem veljače i početkom ožujka.

Tijekom gotovo tromjesečne kampanje održat će se niz događanja u Zagrebu, Splitu, Rijeci i Osijeku, a sve će završiti 31. svibnja na Međunarodni dan nepušenja.

Na gradskim trgovima četiri najveća hrvatska grada bit će tako postavljeni tzv. videokiosci na kojima će bivši pušači i oni koji žele prestati pušiti moći snimiti svoje kratke izjave o načinima, pomoći ili poteškoćama u prestanku pušenja, a taj će video sadržaj postati sastavni dio internet stranice kampanje www.bivsi.hr.

Na toj će stranici pušači, primjerice, moći izračunati koliko novca potroše na cigarete te dobiti korisne savjete kako prestati pušiti.